۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۵۶۶۴۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مراسم معنوی اعتکاف در 160 مسجد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع خبرنگاران از آغاز نام‌نویسی متقاضیان اعتکاف در استان خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان این فریضه الهی می‎توانند به اداره تبلیغات شهرستان و یا مساجد محل اعتکاف مراجعه کنند.

 

وی با بیان این که 160 مسجد در گلستان آماده پذیرش معتکفان هستند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 13 هزار نفر گلستانی در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: تقویت باورهای دینی راهکار مناسبی برای مقابله با معضلات اجتماعی از قبیل فساد و بی‎اخلاقی اجتماعی بوده و نیاز است دستگاه‎های اجرایی در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی با بیان این که سخنرانی‎ها، مراسم‎های فرهنگی و مناسبت‎های دینی خوبی برای مراسم‌های اعتکاف اندیشیده شده است، گفت: با توجه به زمان مناسب اعتکاف در 12 اردیبهشت‌ماه و ولادت حضرت علی(ع) انتظار می‎رود بیش از 15 هزار گلستانی در مراسم اعتکاف شرکت کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: معتکفان بعد از سه روز نیایش با دل‎های پر از نور به کانون خانواده برمی‎گردند و این امر باعث می‌شود که نسبت به معضلات اجتماعی بیمه شوند.

 

وی با بیان این که نیاز است دستگاه‎های فرهنگی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی حمایت خود را نشان دهند، گفت: انتظار داریم مسؤولان با حمایت خود کیفیت و اثرگذاری این فریضه دینی را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

وی مراسم معنوی اعتکاف را عبادتی برای خودسازی بیان کرد و افزود: اعتکاف امری مستحب اما تأثیر معنوی آن به حدی است که برای معتکفان خاطرات زیبا، جاودانه و ماندنی به جا می گذارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: باید برای رسیدن به معرفت و محبت اهل بیت(ع) به اعتکاف نگاه عبادی و به جنبه خودسازی آن توجه شود.

 

وی به حضور و اشتیاق روزافزون جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در نهاد همه انسان‏ها گرایش به معنویت و توحید قرار داده و این گرایش بایدد درست هدایت شود.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی گلستان به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جمع معتکفان می تواند بر اثرگذاری این مراسم معنوی بیفزاید.

 

وی تاکید کرد: وقتی روحانی اعتکاف، مربیان فرهنگ و عوامل اجرایی آن با لطف و محبت نیاز معتکفان را پاسخ می‏ دهند، بعد از پایان اعتکاف گرایش معتکفان به مربیان فرهنگی شان زیاد می ‏شود و این خود زمینه اعتلای معنوی آنان را ایجاد می‏ کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات