۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۷۱۷۳
حجت‌الاسلام ماندگاری:

شهدا دکترای افتخاری مجاهدت و شهادت گرفتند

خبرگزاری رساـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدا دکترای افتخاری مجاهدت و شهادت گرفتند و ما برای رسیدن به آنها باید در زمینه دین داری، دین بانی و مجاهدت تلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين محمدمهدي حجت الاسلام والمسلمين محمدمهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا یکشنبه شب در سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان کاشان ‹‹مهاجران غریب›› در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان با اشاره به این که شهدا راه صد ساله را یک شبه رفتند گفت: امروز برای گرفتن دکترای رسمی بعد از لیسانس و فوق لیسانس، مدرک دکترا دریافت می کنند، اما شهدا برای گرفتن مدرک دکترای افتخاری با اعتقاد به لایه های غیبی و رسیدن به شهادت راه صد ساله را یک شبه رفتند.

 

وی افزود: اگر در علم بشر، انسان ها به یکدیگر دکترای افتخاری می دهند، خدای انسان ها نیز برای بندگانش که جان خود را خالصانه به میدان بیاورند با شهادت به آنها دکترای افتخاری می دهد.

 

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به این که خیلی ها به شهادت رسیدند که هنوز دیپلم و لیسانس نبودند اما با شهادت خود موفق به دریافت دکترای افتخاری شدند یادآو رشد: در بین شهدا، 36 هزار شهید دانش آموزو بسیاری دیگر شهدا طلبه بودند که در زمینه دروس، هنوز در مقدمات بودند اما با شهادت خود دکتری افتخاری گرفتند و راه صد ساله را یک شبه رفتند.

 

وی افزود: قرآن در آیه 69 سوره نساء می فرماید برای رسیدن به مدرک دکترای افتخاری نخستین مرحله دین دانی است، از این رو ما عقب افتاده های از قافله شهدا اگر قرار است به آنها برسیم باید به دین دانی که خدا و رسول خدا گفتند برسیم.

 

به گفته وی، معنای دین دانی، خواندن ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ نیست، بلکه ما باید قرآن صامت و قرآن ناطق که محمد و آل محمد است را باور کنیم و یقین داشته باشیم که این عالم منجی غیبی دارد.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: اعتقاد به لایه های غیبی داشتن در همه امور زندگی انسان را به رستگاری می رساند، از این رو هرکس دین دارتر باشد نزد خدا عزیز تر است و ربطی با شغل و جایگاه و ثروت انسان ها ندارد.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: برای اعتقاد داشتن لایه های غیبی، داشتن معرفت، دیانت، و رعایت حلال و حرام خدا نیاز است و در مرحله بعد برای حقانیت از دین باید مجاهدت کرد و یکی از راه های مجاهدت امروز جهاد و تبلیغ برای معارف دین محمد و آل محمد است.

 

وی تأکیدکرد: امروز من و شما برای تبلیغ دین باید با عمل و زبان و جیب خود مجاهدانه جهاد کنیم تا شاید خدا ما را نیز با شهدا محشور کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با بیان این که خضاب کردن در مکتب اسلام یک سنت است و تنها امامی که خضاب نکرد امیر مومنان بود یادآور شد: پیامبر اسلام 30 سال قبل از شهادت امیرمومنان می فرماید روزی را می بینم که محاسن تو با خون خضاب خواهد شد، از ین رو حضرت علی خضاب نمی کند تا محاسن او با خون خضاب می شود.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه، مقام مجاهد و شهادت را بالاترین مقام دانست و افزود: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتگی خود دو دیدار رسمی با خانواده معظم شهدا دارند، یک دیدار را شخصا معظم له به دیدار خانواده شهدا می روند و یک دیدار را نیز خانواده شهدا به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات