۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۲۸۰
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی:

اعتکاف سبب بیمه شدن جوانان در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اعتکاف را یکی از بهترین جایگاه‌ها برای همدلی و هم زبانی بیان کرد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف سبب بیمه شدن جوانان در برابر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.
 حجت‌الاسلام سيد علي حسيني‌پور مدير حوزه هاي علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی پور، مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است، اظهار داشت: ماه رجب ماهی است که ارزش و شرافت بسیاری دارد و از مشهورترین ماه ها است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در رابطه با ماه رجب گفت: امام صادق(ع) فرمودند: هرکس یک روز آخر این ماه را روزه بدارد بر پل صراط به آسانی بگذرد و هرکس 3 روز آخر این ماه را روزه بدارد ایمن شود از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت ها و هول های آن روز و برات بیزاری از آتش جهنم بر او عطا کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور اعتکاف را یکی از بهترین جایگاه ها برای همدلی و هم زبانی بیان و خاطر نشان کرد: عبادت معتکفان افزون بر خشنودی خدا، بخشش گناهان، کسب ثواب و حسنات، برای جامعه منشأ خیر و برکت خواهد بود.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با تاکید بر معرفی درست مراسم اعتکاف در جامعه گفت: اگر به اعتکاف و معرفی آن درست توجه نشود در حق آن جفا کرده ایم و نتوانسته ایم حق آن را خوب ادا کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور عنوان کرد: اعتکاف عبادتی است که با اهداف کلی نظام آفرینش مطابقت دارد و اعتکاف یک ظرفیت بالقوه و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به این که حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف بسیار مهم است عنوان کرد: حضور جوانان نشان دهنده آگاهی از انحرافات اجتماعی و تقویت باورها و پایه‌های اعتقادی است و این مراسم معنوی سبب بیمه شدن جوانان در برابر آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست، بلکه مجموعه ای از بهترین عبادت ها است خاطر نشان کرد: اگر در جامعه معنویت فراگیر شود و در همه گروه ها ارتقا یابد؛ به یقین بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه برطرف خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی پور با اشاره به زمان برگزاری این مراسم معنوی اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف از سحرگاه 13 رجب اغاز می شود و تا غروب روز 15 رجب ادامه دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: مراسم اعتکاف سراسر نورانیت و معنویت است و همچنین عبادات اعتکاف تأثیر و نقش مهمی در تعالی روحی و معنوی فرد را دارد./842/ت303/ب4

ارسال نظرات