۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۵۷۴۹۱
تاکنون صورت گرفت؛

ثبت حدود 25 هزار نفر برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مازندران حضور داشتند، افزود: تاکنون 24 هزار و 500 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیرتری را شاهد باشیم.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 285 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان، اظهار داشت: ثبت‌نام تا پنجشنبه 11 اردیبهشت برای این فریضه دینی در حال انجام است.

 

وی با بیان این که سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مازندران حضور داشتند، افزود: تاکنون 24 هزار و 500 نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیرتری را شاهد باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور پررنگ بانوان برای شرکت در مراسم اعتکاف، تصریح کرد: امسال نیز مانند سال 93 حضور بانوان نسبت به آقایان بیشتر و پررنگ تر است.

 

وی با اشاره به حضور 65 درصدی جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ مطالبات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، مسؤولان و همه دست اندرکاران امور اعتکاف ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪھﺎی ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با دعوت از همه مبلغان و نخبگان فرهنگی جامعه در جمع معتکفان در ایام برگزاری این مراسم معنوی، اظهار داشت: برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال بیش از 500 برادر و خواهر مبلغ به اماکن برگزاری اعتکاف حضور دارند که  447  برادر مبلغ، 132خواهر مبلغ و دو متخصص به روستاها و شهرهای مازندران اعزام می‌شوند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با برشمردن بعضی آثار و فواید اعتکاف گفت: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا، جدا می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه افزود: اعزام مبلغ،‌ سرکشی از معتکفان،‌ برگزاری مسابقه عکس با عنوان جلوه های نور،‌ تولید، ‌چاپ و توزیع کتاب خاطرات اعتکاف سال 93 و ‌توزیع بروشور اعتکاف از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اعتکاف است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات