۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۷۵۹۴
کارشناس مسائل دینی:

حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف مایه خیر و برکت معنوی است

خبرگزاری رسا ـ جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) حضور گسترده جوانان مقید به دین و مذهب در سنت معنوی اعتکاف را بسیار پر خیر و برکت توصیف کرد و گفت: رفت و آمد در بین این خیل عظیم از معتکفان، مایه برکت و رونق معنوی است
حجت الاسلام سيد محمدصادق ابطحي

حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در اهمیت ماه رجب گفت: در میان ماه های سال سه ماه رجب، شعبان و رمضان برای بندگان خدا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی در ادامه روزه گرفتن در این ماه را یاری کردن رسول خدا ارزیابی کرد و ابراز داشت: آن چه که این ماه را برای ما شاخص می‌کند مقدمه بودن این ماه برای ورود بهتر به ماه رمضان است.

 

حجت الاسلام ابطحی در ادامه به ادعیه‌ای که در این ماه وارد شده است اشاره کرد و گفت: با کمی دقت در عمق این ادعیه به معارف و ذخایر نهفته در این ماه پی می بریم.

 

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان با اشاره به بیان حضرت ولی عصر(عج) درباره اهل بیت(ع) ادامه داد: امام زمان(عج) در این دعا تنها فرق بین تمامی بندگان خدا و ذات باری تعالی را مخلوق بودن و بنده بودن بندگان دانسته است.

 

وی مناسبت‌های بزرگ این ماه را دلیلی بر عظمت آن دانست و افزود: با مروری به اعمال شب‌ها و روزهای خاص این ماه که همان اعیاد این ماه است به اهمیت و بزرگی این ماه پی می‌بریم.

 

حجت الاسلام ابطحی با بیان این‌که از جمله اعمال مهمی که در این ماه وجود دارد و متأسفانه در طول چندین سال غریب واقع شده، عمل اعتکاف است، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و عنایات بزرگان دین و به ویژه رهبر معظم انقلاب این سنت حسنه از غربت خارج شده است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی حضور گسترده جوانان مقید به دین و مذهب به این سنت معنوی را بسیار پر برکت توصیف کرد و اظهار داشت: رفت و آمد در بین این خیل عظیم از معتکفان، مایه برکت و رونق معنوی است./939/ت302/ح

ارسال نظرات