۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۰۴۱

مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان با حضور حجت الاسلام واعظی، رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.
حجت الاسلام ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در این مراسم با تبریک میلاد امام جواد(ع) و اعیاد پیش رو در ماه رجب گفت: حضرت امام جواد(ع) در حدیثی سه خصلت را برای مومن بر شمرده و می‌فرماید، مومن ابتدا باید بداند بسیاری از داشته‌هایش توفیق الهی بوده که دست انسان نیست و کار خدا است.

 

وی با بیان این که اگر تلاش نکنیم تا به موفقیت برسیم در قسمت‌های دیگر زندگی دچار خسران می‌شویم، گفت: مومن باید واعظ نفس باشد و چنانچه کسی او را نصیحت کرد پذیرفته و برای داشتن تقوا تلاش کند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به تغییر در مدیریت ارشاد و دفتر تبلیغات اصفهان گفت: همواره نگران بودم که اگر حجت الاسلام قطبی را از اداره ارشاد اصفهان بگیرند چه کسی توانایی پرکردن جای خالی ایشان را خواهد داشت، از این رو با توجه به این که عقیده دارم باید ارشاد اسلامی در اختیار روحانیت باشد، بنابر این وجود آقای ارزانی در پست مدیر کل ارشاد را مناسب می‌بینم.

 

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رییس سابق دفتر تبلیغات اصفهان با بیان این که تا روزهای ابتدایی فروردین نیز نمی‌دانستم که قرار است از دفتر تبلیغات خارج خواهم شد و به عنوان مدیر کل ارشاد انتخاب خواهم شد یادآور شد: دفتر تبلیغات خانه نخست من بوده و من در  هفده سال گذشته در این مکان فعالیت کردم و شش سال نیز به عنوان رییس این تبلیغات اسلامی اصفهان فعالیت داشتم.

 

وی با اشاره به این که دفتر تبلیغات یکی از نهادهایی است که تمام اعضای هیأت امنای آن از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شوند، گفت: در این شش سال ارتقای علمی و پژوهشی در دفتر تبلیغات اصفهان انجام شده و پانزده نفر از همکاران یا دکتری داشته و یا دانشجوی دکتری هستند و چهل نفر نیز در سطح سه حوزه و معادل فوق لیسانس و مابقی کارشناس هستند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان این که برنامه پنج ساله برای انجام امور دفتر تبلیغات ارائه کردم، گفت: آنچه قول دادم انجام شده و در حوزه آموزش، پژوهش، تبلیغ و عمرانی تلاش‌های زیادی انجام شده است و بنا شده برنامه‌های خود را به صورت قطب محور دنبال کنیم.

 

حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات حوزه قم شعبه اصفهان با بیان این که 10 سال در بخش‌های مختلفی از دفتر تبلیغات کار کردم، تصریح کرد: فعالیت‌های دفتر تبلیغات در راستای رشد جامعه بوده و رهبر معظم انقلاب از این نهاد به عنوان نماد روشنفکری حوزه نام برده است.

 

وی افزود: شعار من در مسؤولیت جدید، تثبیت تعالی فرهنگ و معنویت جامعه است که باید همه برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

شایان ذکر است، در این مراسم حکم ریاست دفتر تبلیغات قم شعبه اصفهان از سوی حجت الاسلام واعظی به حجت الاسلام قطبی داده شد و از زحمات حجت الاسلام ارزانی نیز تقدیر به عمل آمد.

 

لازم به توضیح است، مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان با حضور حجت الاسلام واعظی، رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و جمعی از طلاب و بزرگان حوزه علمیه اصفهان و قم برگزار شد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات