۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۸۰۳
رییس مجلس:

اظهارات اخیر مقامات آمریکایی دغل کاری است /ملت ایران هیچ گاه به دنبال صلاح هسته ای نبوده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در رابطه با مذاکرات هسته ای، گفت: اگر طرف مقابل اینگونه سخن گفتن را ادامه دهد یقینا ما مسیر قبلی خود را ادامه می دهیم.
 دکتر لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب حماسه امام علی(ع) که در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد با بیان اینکه ایران در مساله هسته ای وارد یک مصاف تاریخی شده است، تصریح کرد: بدلیل ایستادگی ملت ایران ما وارد یک مصاف تاریخی شده ایم، آنها پس از این ایستادگی حاضر شدند پای میز مذاکره بنشینند.

 

اظهارات مقامات غربی دغل کاری است
وی افزود: اخیرا برخی از مقامات غربی مدعی شده اند که ایران تا ابد تحت بازرسی قرار خواهد گرفت، این بازرسی ها همیشه وجود داشته زیرا که ملت ایران به دنبال سلاح هسته ای نمی باشد، این یک دغل کاری از سوی آنان بوده و چون آنان تحت سیطره صهیونیست ها هستند گزافه می گویند، آنان باید بپذیرند که پس از استقامت ملت ایران غنی سازی را قبول کرده اند، البته باید بدانند اگر در این مسیر اینگونه سخن گفتن را ادامه دهند یقینا ما مسیر قبلی خود را ادامه می دهیم.
 

لاریجانی با بیان اینکه ایران در زمان مهمی قرار دارد، گفت: امروز در منطقه با افرادی مواجه هستیم که از دشمنان امام علی(ع) بشمار می روند، این افراد تمامی صفات دشمنان امیرمومنان(ع) را دارا بوده و باید توجه شود که قدرت های بزرگ با این گروه های تروریستی بازی می کنند، برخی نیز به این افراد لاابالی کمک می کنند.

 

عدم نیاز به غنی سازی 20 درصد
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره اقدامات کشور در مقابله با اظهارات اخیر آمریکایی ها، تاکید کرد: کنار گذاری غنی سازی 20 درصد به این دلیل است که کشور در حال حاضر به آن نیاز ندارد، آنان این نیاز کشور را برآورده نکردند و ما توانستیم این نیار را در کشور تولید کنیم اما اگر آنان بخواهند در مقابل ملت ایران گستاخی کنند و حرف های چند پهلو بزنند این راه برای ملت ایران باز است که تا هر میزانی که نیاز دارد غنی سازی را انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: استقامت باید در مقابل تهدید های بین المللی وجود داشته باشد و این امر نیازمند تفکر حماسی است.

 

لاریجانی با اشاره به کتاب امام حماسه امام علی(ع)، گفت: ارزش کتاب حماسه امام علی(ع) از این نظر که زبان شعر را انتخاب کرده است بسیار بالا می باشد، تاثیر زبان شعر برای ایرانیان بیش از زبان های دیگر است، روح ایرانیان با شعر انس و الفت بیشتری نسبت به اقوام دیگر دارد.

 

وی افزود: شهید مطهری در کنار قرائت قرآن از غزلیات حافظ نیز استفاده می کردند، در زمینه اهمیت به شعر اعراب پس از ایرانیان قرار داشته و اقوام دیگر به این موضوع اهمیت کمتری نشان می دهند لذا انتخاب شعر برای معرفی امام علی(ع) بسیار پسندیده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیر مومنان(ع) انسان را به سه دسته تقسیم بندی کرده اند، ابراز داشت: بنابر تقسیم بندی امیرمومنان(ع) افرادی که به جهت دستیابی به بهشت عبادت خدا را انجام می دهند تاجر نامیده شده و افرادی که به جهت ترس از عذاب عبادت می کنند عبید هستند و در نهایت انسان هایی که خداوند را برای سپاسگذاری او عبادت می کنند از احرار هستند.

 

وی تاکید کرد: انتخاب چنین شخصی برای معرفی بهترین انتخاب است.

 

لاریجانی با اشاره به اهمیت وجود حماسه در شعر، تصریح کرد: تمام ملت هایی که به خودآگاهی نیاز دارند باید روحیه حماسه طلبی را در وجود خود ایجاد کنند، بنابر سخنان شهید مطهری افرادی که خواستار رفع خمودگی در خود هستند باید روحیه حماسه را در خویشتن بیدار کنند.

 

وی با اشاره به ویژگی های شعر حماسه، اظهار داشت: زندگی در شعر حماسی وجود داشته و شهدا ستون های استقامت ملی ما هستند./811/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات