۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۵۹۷۳۲
امام جمعه شهرکرد در دیدار معاون وزیر ارشاد:

برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مدار و محور اسلام باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مدار و محور اسلام باشد، گفت: از آن جایی که دولت ها باید بر اساس و رویکرد اسلام حرکت کنند؛ بنابراین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نباید تغییر کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مدار و محور اسلام باشد، اظهار داشت: از آن جایی که دولت ها باید بر اساس و رویکرد اسلام حرکت کنند؛ بنابراین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نباید تغییر کند.



امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که باید یک سیاست جامع بر این وزارتخانه حاکم شود تا با تغییر دولت ها، این سیاست ها تغییر نکند و اسلامی بودن و حرکت در مسیر ارزش های وزارت خانه فرهنگ و ارشاد تحت الشعاع قرار نگیرد، گفت: واژه «ارشاد اسلامی» در این وزارتخانه نشان دهنده توجه به اسلامی بودن برنامه های فرهنگی و هنری است و باید واقعیت اسلام در همه امور خودش را نشان دهد و مجموعه فرهنگی تبیین کننده این واقعیت باشد.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی بهتر از حوزه های علمیه می تواند مروج و ترویج کننده مفاهیم اسلامی و دینی باشد چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای امکانات بیشتر و بودجه دولتی است و می تواند با تکیه بر توان دولتی این نقش را ایفا کند.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که حوزه های علمیه دولتی نیستند و تمایلی برای دولتی شدن نیز ندارند، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نقش آفرینی کند و کمک روحانیت در این عرصه باشد نه این که خود ضد سیاست ها و ارزش های دینی حرکت کند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در اجتهاد برنامه های فرهنگی هنری نیز باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همواره منویات و رهنمون های رهبر فرزانه انقلاب را مد نظر بگیرد و در راستای خواسته های ایشان حرکت کند.


وی، فضای مجازی را غیر قابل انکار دانست و گفت: امروز بیشتر نقاط جهان با فضای مجازی سر و کار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در تولید محتوای دینی برای این فضا دارد که نباید از آن غافل شد.

 

در ادامه نیز علی ‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این که نخستین شورای عالی سیاست گذاری فضای مجازی کشور در استان چهارمحال و بختیاریراه‌اندازی می‎شود، افزود: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت اجتماعی و فرهنگی بسیار مناسب به عنوان نخستین استان برای راه ‌اندازی این شورا انتخاب شده است.

 

کاراندیش با بیان این که این شورا زیر نظر مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می کند، تصریح کرد: در حال حاضر این شورا با شش مرکز کار خود را آغاز کرده است که تا پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعداد این مراز به 14 مرکز افزایش پیدا کند.

 

وی با یادآوری دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی، ایجاد مرکزی به نام مرکز ملی فضای مجازی را مهم‌ ترین وظیفه این شورا دانست و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق این امر مهم شبکه ملی فرهنگ را راه اندازی کرده است که زمینه را برای دسترسی آسان مخاطبان به امکانات دیجیتالی و صرفه جویی در وقت را فراهم می‌کند.

 

کاراندیش، گستردگی حوزه فرهنگ و هنر را یادآور شد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی می ‌کوشد در تولید محتوا بر اساس ضوابط شرعی و قانونی عمل کند و فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را نصب العین کار خود قرار بدهد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات