۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۶۰۸۹۰
مدیر نمایندگی حوزه های علمیه خراسان شمالی:

تلاش برای هدایت انسان ها مصداق بارز عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی گفت: رسالت طلاب و روحانیان و تلاش آنها برای هدایت انسان ها به سوی حق، بهترین و بارزترین مصداق عمل صالح است.
حجت الاسلام سالاري - ديدار با اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان، با اشاره به نقش روحانیان و طلاب در ترویج آموزه های دینی در جامعه، اظهار کرد: رسالت اصلی روحانیان، هدایت جامعه به سمت سعادت معنوی است.

 

وی با بیان این که هدایت و ارشاد افراد به سوی احکام و آموزه های اسلامی نیازمند تحصیل درست علوم دینی است، اضافه کرد: طلابی که در این مسیر بابرکت اما سخت قدم گذاشته اند باید بدانند تنها با تلاش علمی و تهذیب نفس می توانند هدایت گر خوبی برای سایر انسان ها بشوند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که تلاش برای تهذیب نفس و هدایت انسان ها بهترین و بارزترین مصداق عمل صالح مورد نظر خداوند است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان نباید در این مسیر از مشکلات و کاستی ها دلگیر و یا خدای ناکرده ناامید شوند چرا که راه آنها الهی بوده و اجر و پاداش فراوانی در بارگاه باری تعالی به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر این که طلاب باید در پیمودن راه فراگیری علوم اسلامی به نصایح و وصایای علمای بزرگ اسلام توجه داشته باشند، افزود: عمل به وصایای اخلاقی علمای اسلام، مقدمه رشد علمی طلاب بوده و آنها را در راه رسیدن به جایگاه های رفیع علمی کمک می کند.

 

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه مرحوم علامه قاضی(اعلی الله مقامه) حضور طلاب در جلسات درسی خود را مشروط به نوشتن و عمل کردن واقعی به احادیث کرده بود و در واقع علم و عمل را به صورت همزمان به شاگردان خود می آموخت.

 

این استاد حوزه های علمیه خراسان شمالی با قرائت حدیث «رَحِمَ اللّه ُ امرءا (عَبدا) سَمِعَ حُکْما فوَعى، و دُعِیَ إلى رَشادٍ فَدَنا، و أخَذَ بِحُجزَةِ هادٍ فنَجا» از امام علی(ع)، اظهار کرد: مولای متقیان در این حدیث می فرماید: خداوند رحمت کند انسانى را که سخن حکیمانه اى شنید و آن را پذیرا شد، به راه راست فرا خوانده شد و به آن نزدیک شد و کمربند راهنمایى را گرفت و نجات یافت.

 

به گفته وی بر این اساس حضور در جلسات درس و شرکت در آزمون های مختلف مقدمه تحصیل تمامی علوم از جمله علوم دینی است که می بایست با تقوا، تهذیب و تلاش برای تزکیه نفس نیز همراه باشد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: دست یابی به مقام معنوی و حصول به تعالی الهی جز از طریق طی کردن مسیر عبودیت و عمل به آموزه های قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) امکان پذیر نیست.

 

وی اضافه کرد: در واقع کسب سعادت معنوی و توفیق هدایت انسان ها به سوی تعالیم دینی در سایه عمل به آموزه های اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) به همراه بصیرت و ولایت مداری واقعی ممکن است.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به آیات سوره مبارک تین، خاطرنشان کرد: هنر انسان های وارسته و عالم برحذر داشتن انسان ها از وابستگی ها و لذات زودگذر مادی و دنیوی و هدایت آنها به سوی احسن التقویم معنوی یا مقام والای ملائکه است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: مبشر و منذر بودن روحانیان در راستای هدایت انسان ها، در واقع تداوم رسالت انبیاء و اولیاء الهی بوده و به همین دلیل نیز می بایست این وظیفه به بهترین وجه ممکن اجرایی شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات