۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۰۶۴
حجت الاسلام ادیب یزدی در همایش خطر جریان های تکفیری:

امروز نام حضرت زهرا لزره بر اندام داعشی ها می اندازد/ ایجاد قرارگاه های عقیدتی با محوریت شناخت جریان تکفیری از ضروریات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر لزوم ایجاد قرارگاه های عقیدتی در مبارزه با تفکر تکفیری، گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین کسی بودند که مشت این جریان را باز کردند و امروز هم با شنیده شدن نام ایشان لزره بر اندام داعشی ها می افتد.
حجت الاسلام اديب يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه علمیه تهران، شب گذشته در همایش خطر جریان‌های تکفیری، در حاشیه پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی که در محل سالن همایش های بین المللی واقع در پل تاریخی شهرستان و با موضوع سیره حضرت زهرا(س) در مبارزه با جریان های تکفیری برگزار شد، با تأکید بر مسبوق به سابقه نبودن جریان تکفیری در زمان زندگی پیامبر(ص)، گفت: در زمان حیات رسول خدا(ص) کسانی که شهادتین را می گفتند در آغوش و خیمه مسلمین بودند.

 

استاد حوزه علمیه تهران افزود: در زمان پیامبر(ص) جریان تکفیری معنایی نداشت و حتی پیامبر(ص) در برابر گزارشاتی هم که به ایشان درباره اعمال زشت تازه مسلمان ها داده می‌شد کمتر واکنش نشان داده و آن ها را حتی با وجود سوابق بدی که داشتند، تکفیر نمی کردند.

 

وی اظهار داشت: هند جگرخوار همسر ابوسفیان که بعد از فتح مکه مورد عفو پیامبر(ص) قرار گرفته و به ظاهر مسلمان شده بود، نام پیامبر(ص) را به جای محمد به معنای ستایش شده، مذمم به معنای مذمت شده ادا می‌کرد که وقتی خبر آن را به حضرت(ص) دادند، فرمودند: او لیاقت این را ندارد که نام مرا به زبان جاری کند چرا که افرادی که نام مرا به نیکی ببرند در قیامت دهانشان خوشبو می شود.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره ظهور این جریان‌ها را پیش بینی کرده بودند و ریشه این جریان‌ها را باید در قضایای بعد از رحلت نبی اکرم(ص) و سقیفه بنی ساعده جست‌وجو کرد.

 

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: این تفکر که کسی اگر شهادتین را هم گفته باشد باز هم کافر است، نه در قرآن، نه در سیره نبوی و علوی، حتی در میان برادران اهل سنت هم جایگاهی ندارد و هیچ دانشمند و بزرگی هم تکفیری ها را تأیید نکرده و تنها آراء ابن تیمیه ملعون را ریشه جنایات خود می دانند.

 

وی با اشاره به مقام بسیار بالای حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت دغدغه جدی برای حفظ دین اسلام بعد از پدر بزرگوارشان داشتند و تمام توان خود را در این راه به کار گرفتند.

 

قاتلان امام حسین(ع) تکفیری بودند

حجت الاسلام ادیب یزدی ابراز داشت: حضرت با دلی شکسته و جسمی خسته از بی وفایی امت رسول خدا(ص) 40 شب به همراه حسنین(ع) به در خانه صحابی کبار نبی مکرم اسلام(ص) می رفتند و با آن ها درباره خلافت و حق حضرت علی(ع) صحبت کرده و به آن ها هشدار می‌دادند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که حضرت به دیدار آن ها می رفتند عبارت بودند از آن صحابی که سابقه خوبی داشتند و در راه اسلام فداکاری های بسیاری کرده بودند اما بعد از رسول خدا(ص) دچار تردید شده بودند.

 

وی بیان داشت: ابن خزیر، رییس قبیله اوس که قبل از هجرت پیامبر(ص) مسلمان شده و جانباز بود و بارها مال خود را صرف اسلام کرده بود، از جمله این افراد دچار تردید شده بود که حضرت به او فرمودند: ابن خزیر ما برای خون دادن در راه خدا آماده تریم تا برای ریاست و من برای ریاست طلبی نزد تو نیامده ام، بلکه می خواهم به تو هشدار دهم که این جریان آینده بسیار بدی دارد و به امثال تو رحم نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: همان جریان تکفیر بود که در کربلا سیدالشهدا را به شهادت رساندند و شمر ملعون امام حسین(ع) را کافر خواند، حال آن که اصلا نمی شود ایشان را به کفر متهم کرد.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت صدیقه(س) نخستین کسی بودن که مشت جریان تکفیر را باز کردند و امروز هم نام ایشان  لرزه بر اندام داعشی ها می اندازد.

 

وی افزود: امروز دشمن از جریان تکفیر برای خود پل می سازد و با انجام اعمالی نظیر آتش زدن و ذبح کردن اسیر، انفجار مساجد و کلیساها و قبور پیامبران و رفتار بی شرمانه با زنان اسیر، کاملا در خدمت سرویس های جاسوسی غرب، در مخدوش نشان دادن چهره اسلام به جهانیان هستند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی در پایان ایجاد قرارگاه های عقیدتی با محوریت شناساندن افکار باطل تکفیری‌ها به مردم و جوانان در داخل و خارج از کشور را از ضروریات جامعه دانست و ابراز داشت: بهترین مجاهدت و شهادت، شهادت در راه تبلیغ ارزش های فرهنگی بوده که مصداق بارز آن شهید آیت‌الله مطهری(ره) است./939/پ202/ح

ارسال نظرات