۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۶۱۶۱۰
با هدف ارتقای فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ شهروند اسلامی بین حوزه علمیه خواهران و شهرداری تبریز

خبرگزاری رسا ـ تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ شهروند اسلامی بین شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران و شهرداری تبریز با هدف ارتقای فرهنگ اسلامی منعقد شد.
تفاهم نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز با حضور مدیران فرهنگی و اعضای شورای فرهنگی خواهران در معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در این جلسه از آمادگی برای تعامل و همکاری با حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در گسترش و ارتقای فرهنگ شهروند اسلامی خبر داد و گفت: بهره‌مندی از قابلیت‌های فرهنگی موجود در حوزه های علمیه مهم‌ترین هدف تشکیل این نشست است.


وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این جلسه بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در مدارس علمیه خواهران استان و استفاده از نکته نظرات کارشناسی اساتید و پژوهش‌های حوزه های علمیه در راستای مسائل شهروندی بوده است، تا بتوان از این ظرفیت در ترویج فرهنگ دینی بهره برد.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که در متون دینی ویژگی‌های شهروند دینی مذکور است، ادامه داد: این آموزه‌ها مطابق با آموزه‌های دین اسلام هستند، تا با ابزارها و رسانه های مختلف آموزه های شهروندی در اختیار مردم قرار گیرد.


حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: از جمله تلاش های معاونت فرهنگی معرفی مفاخر و علمای آذربایجان و مناطق گردشگری و جذب گردشگر است، در این رابطه نیز از حوزه های علمیه در راستای ترویج و تدوین اخلاق گردشگری و جذب گردشگر و موضوعات مربوط درخواست همکاری کرده‌ایم.


وی ادامه داد: شهرداری تبریز به صورت جدی در مسائل اجتماعی ورود پیدا کرده و با بهره‌مندی از نظرات شورای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در مسائل سالمندان، مشکلات طلاق، شیوه های تربیت فرزند و رعایت حقوق عمومی، شهروندی و اخلاق مباحثی طرح کرده است.


گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای میان معاونت فرهنگی و حوزه های علمیه خواهران منعقد شد تا موضوعات درخواستی در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گیرد تا پژوهش های صورت گرفته به صورت کاربردی برای ترویج فرهنگ شهروند اسلامی در اختیار متولیان فرهنگی شهر قرار گیرد./854/پ202/ح

ارسال نظرات