۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۱۷۰
جانشین معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان:

آل سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد/ حکم اعدام شیخ نمر ظالمانه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی با بیان این‌که سران عربستان سعودی مصداق کسانی هستند که قرآن می خوانند اما مورد لعنت خداوند قرار می گیرند، گفت: آل سعود به هیچ وجه لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد و حکم اعدام شیخ نمر النمر از سوی آنها حکمی ظالمانه است.
شاهزادگان سعودي

حجت الاسلام مجید جلالی، جانشین معاون آموزشی و پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: ماه شعبان ماه بسیار شریفی است و منسوب به حضرت سید الانبیاء(ص) است و آن حضرت این ماه را روزه می داشت و به ماه رمضان وصل می کرد.

 

جانشین معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حضرت محمد(ص) می فرمودند که شعبان ماه من است و هر که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود.

 

وی افزود: از حضرت امام صادق(ع) منقول است که امیرمؤمنان(ع) فرمود: فوت نشد از من روزه ماه شعبان از زمانی که شنیدم منادی رسول خدا(ص) ندا کرد در شعبان و روزه ماه شعبان توبه و مغفرت از خداوند عزوجل است.

 

حجت الاسلام جلالی افزود: در ماه شعبان اعیاد میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) را داریم و شب نیمه شعبان که افضل شب ها بعد از شب قدر است و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در این ماه واقع شده اند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: امروز اما همزمان با ماه شعبان شیعیان در مناطق مختلف جهان مورد تهاجم دشمنان قسم خورده مسلمین هستند و در بحرین، عراق، سوریه و یمن شاهد جنایات بی سابقه ای هستیم.

 

حکم اعدام شیخ نمر ظالمانه است

وی ابراز داشت: عربستان سعودی در حالی مردم را به خواندن قرآن دعوت می کنند و قرآن می خوانند که در معنی آیات تدبر نمی کنند و مصداق کسانی هستند که قرآن می خوانند اما مورد لعنت خداوند قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام جلالی افزود: قرآن کریم صریحا می فرماید: «کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ؛ کتابى مبارک است که آن را به سوى تو نازل کرده‏ایم تا در آیات آن بیندیشند، و خردمندان پند گیرند» و نیز می فرماید: « أَفَلَا یَتدبّرونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا؛ آیا به آیات قرآن نمى‏اندیشند؟ یا بر دلهایشان قفلهایى نهاده شده است؟».

 

جانشین معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان  اظهار داشت: از امام امیرمؤمنان(ع) روایت داریم که می فرمایند: «لا خَیرَ فی قِرائَةِ لَیسَ فیها تَدَبّر وَ لا خَیرَ فی عِبادَة لَیسَ فیها تَفَقُه؛ آگاه باشید که هیچ خیری در تلاوتی که در آن تدبّر نباشد نیست؛ آگاه باشید که هیچ خیری در عبادتی که در آن معرفت اندوزی نباشد نیست»، روایت است که چه بسا کسی که قرآن می خواند اما قرآن او را لعنت می کند! «رَبِّ تَال القُرآن وَ القُرآن یَلعَنُه».

 

وی با اشاره به برگزاری مراسمی در مدرسه صدر اصفهان در محکومیت حکم اعدام شیخ نمر، تأکید کرد: آل سعود به هیچ وجه لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد و حکم اعدام شیخ نمر النمر حکمی ظالمانه است.

 

حجت الاسلام جلالی در پایان ماه شعبان را دروازه وارد شدن به ماه مبارک رمضان دانسته و اظهار داشت: انشاالله با ظهور آقا امام زمان(عج) تمام این فجایع تمام شده و با برگزاری حکومت عدل ایشان دشمنان به سزای اعمال ننگین خود می رسند./939/ت302/ح

ارسال نظرات