۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۶۲۴۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره حسینی مهم ترین عامل عزت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بهره گیری از سیره حسینی را مهم ترین عامل عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان دانست.
 حرم امام حسين(ع)

حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت فرارسیدن ماه شعبان، گفت: ایام گرانقدر و اعیار شایسته ای در این ماه بزرگ داریم که باید استفاده ارزنده ای از آن داشته باشیم.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، بیان داشت: بهره گیری از سیره حسینی تعالی بخش زندگی جامعه بشری می شود که می توانیم با استعانت از آن در مسیر تعالی و تکامل قرار گیریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از سیره ارزشمند این امام همام همانند کشتی نجاتی برای انسان ها است، افزود: باید از چنین سرمایه های گرانقدر و ارزشمندی که برای ما قرار دارد به درستی و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) از کرامات و مقامات ارزشمندی برخوردار است که باید به صورت عملی سیره ایشان را برای زندگی خود داشته باشیم.

 

وی با اشاره به حماسه عاشورای حسینی، افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با بصیرت خود در راستای تحقق ارزش ها و تعالیم دین مبین اسلام گام برداشتند که این حماسه ارزشمند برای همیشه تاریخ به یادگار مانده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید با بهره گیری از سیره امام حسین(ع) در مسیر حق و حقیقت گام برداشته و بتوانیم بر معرفت وجودی خود بیافزاییم.

 

وی با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) از ما می خواهند تا به صورت عملی ادامه دهنده راه و سیره آنان باشیم، گفت: این امر ارزنده سبب خواهد شد تا روز به روز بر معرفت ما نسبت به این بزرگوران افزوده شود که ثمرات و برکات بسیاری برای زندگی انسان خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که معارف ارزشمندی برای ما قرار داده شده است که باید استفاده شایسته‌ای از آن داشته باشیم، گفت: حرکت در مسیر سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در زندگی ما اثرگذار بوده و برکات و ثمرات بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که انسان باید به دنبال آن باشد تا سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود نهادینه کند، بیان داشت: سیره والای اهل بیت معصومین(ع) به عنوان بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی است که زندگی انسان را به جایگاه رفیع و مورد رضایت دین مبین اسلام می رساند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات