۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۴۹۱

دوره آشنایی با فرق و نحله های انحرافی در اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی حوزه علمیه خواهران شهرستان اهر با عنوان «آشنایی با فرق و نحله های انحرافی» برگزار شد.
فرقه هاي ضاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، کارشناس فرق و ادیان امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و نحله های انحرافی در حوزه علمیه خواهران شهرستان اهر اظهار داشت: تمام مدعیان عرفان با ظاهری جذاب و فریبنده و با نام دین و سیر وسلوک به جوانان تشنه معرفت نزدیک می شوند.

 


وی با اشاره به ترفندهای تبلیغی و فریبنده سران فرقه‌های ضاله و مدعیان عرفان‌های کاذب گفت: متأسفانه در طول سالیان اخیر برخی از این فرقه‌ها به صورت زیرزمینی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی با عناوین مختلف کرده اند که این امر موجب ترویج برخی مسائل ضددینی با نام دین شده است.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی اهر با بیان این‌که برخی از فرقه‌های ضاله به صورت مستقیم از سوی لابی‌های صهیونیستی در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: لازم است طلاب علوم دینی ابتدا با اصول دین مبین اسلام به صورت کامل آشنا شوند، سپس نسبت به پاسخگویی به شبهات القائی دشمن اقدام کنند.

 


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که طلاب حداقل یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم را بخوانند تا بیشتر با مفاهیم آیات الهی آشنا شوند، افزود: دفاع بد از دین چنان ضربه مهلکی بر پیکره اسلام وارد می کند که شاید دشمنان سال‌ها زمان نیاز داشتند تا چنین توفیقی را حاصل کنند.

 


این کارشناس فرق و ادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی عقاید و آموزه‌های ضداسلامی فرقه‌های ضاله اظهار داشت: چنین فرقه‌هایی با نام دین تلاش دارند، بی بند و باری و فساد را ترویج کنند، ضمن این‌که مروج عرفان‌های شرقی و غربی انحرافی با نام عرفان ناب اسلامی هستند.

 


وی با تأکید بر این‌که مکتب تشیع عالی‌ترین راهکارهای کسب معرفت و بصیرت را به فرد مسلمان بیان می کند، گفت: متأسفانه عده‌ای با بازارگرمی و با نیت کسب درآمد وارد این وادی شده اند که بایستی باشناخت دقیق از دین، حق را از باطل تشخیص داد.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت نقش بانوان مبلغ حوزوی در مقابله با چنین جریاناتی خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه تکلیفی را بر عهده طلاب علوم دینی می گذارد که بایستی تا پایان عمر پایبند به آن باشند که این رسالت مهم، تبلیغ معارف الهی و مقابله با جریان‌های انحرافی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات