۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۶۹۸
مدیر حوزه علمیه استان ایلام:

ایران با وجود ناامنی‌های موجود در منطقه صلابت و قدرت خود را حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: مدیریت رهبر معظم انقلاب به گونه ای است که ایران در حال حاضر، هسته پایداری و مقاومت در منطقه بوده و دشمنان را که در رأس آن ها آمریکا و اسرائیل قرار دارند به چالش کشانده است.
مدير حوزه علميه ايلام

حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب، بسیار مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: پیام های مکتب اسلام و انقلاب از طریق روحانیان به مردم ابلاغ می شد، آن ها از ماه های محرم، صفر، رمضان و دیگر ایام و مناسبات جهت ابلاغ پیام انقلابی امام (ره) به مردم استفاده می‌کردند.


وی افزود: روحانیت به دلیل مردم داری، از مقبولیت خوبی در میان مردم برخوردار بود و اکثریت آن ها به روحانیان اعتماد داشتند و بر اساس همین اعتماد، با دریافت پیام امام (ره) از روحانیان، قدم در این راه گذاشتند و انقلاب در سال 57 به ثمر نشست.


حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به تلاش های دشمن در جهت تضعیف روحانیت در کشور، اظهار کرد: دشمن به قدرت و قوت این نهاد پی برده و از همان اوایل انقلاب سعی در تخریب روحانیت داشته و این کار را از طریق خدشه دار کردن اعتماد مردم به روحانیت انجام می دهد.


این مقام مسؤول ادامه داد: روحانیان در جریان انقلاب و دفاع مقدس همواره در خط مقدم بودند و در حل بحران های ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام، از طریق بسیج نمودن مردم، نقش مؤثری را ایفا کردند، هم اکنون نیز باید با مردم‌داری و کسب اعتماد بیشتر از جانب مردم، به روشنگری و هدایت جامعه بپردازند.


مدیر حوزه علمیه ایلام تلاش در جهت جذب جوانان را بسیار مهم دانست و گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به افکار جوانان هستند و از اهم وظایف و واجبات یک روحانی، باید جذب جوانان باشد، دشمن با تمام قوا برای انحراف جوانان قدم بر می دارد پس نظام روحانیت نیز باید با صداقت و با تمام قوا در جذب جوانان و ارائه درست دین به آنان کوشا باشد.


وی درباره ملاک داوری در زمینه تشخیص هویت باطنی افراد، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند که ملاک داوری در مورد هر شخص، قول و سخن او نیست، بلکه ملاک تشخیص، عمل اشخاص است، مردم همواره خوب قضاوت کرده و تشخیص می دهند که چه کسانی در خط امام (ره) بوده و چه کسانی در خلاف جهت راه ایشان قدم بر می دارند.


حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به فتنه سال 88 عنوان کرد: در آن زمان افرادی راه حقیقی خود را نشان دادند و بر مردم مشخص شد که چه کسانی در راه امام راحل و در کنار رهبر معظم انقلاب هستند و چه کسانی این فتنه را دامن زده و تقویت کردند.


وی ادامه داد: برخی افراد با لطایف الحیل دیدگاه امام (ره) را طوری تحریف می کنند که دشمنی با آمریکا در آن جای نداشته باشد، اما حقیقت این است که امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می دانست.


وی شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب را همان شیوه رهبری امام راحل دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و هوشمندی، دقت و ظرافت برنامه، آرامش و امنیت را در کشور جاری ساخته و دست دشمنان را از خاک وطن کوتاه کرده است، رهبر نیز همانند امام راحل، همواره معادلات سیاسی دشمن را بر هم زده و آن ها را از دست درازی به خاک وطن، ناامید ساخته است.


مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان تصریح کرد: مدیریت ایشان به گونه ای بوده که ایران در حال حاضر، هسته پایداری و مقاومت در منطقه بوده و دشمنان را که در رأس آن ها آمریکا و اسرائیل قرار دارند به چالش کشانده است، رهبری هوشمندانه و تدابیر زیبای ایشان باعث شده با اینکه در چهار طرف ایران آتش در کشورهای همسایه برپاست، ایران صلابت و قدرت خود را حفظ کند./857
/ت302/ح

ارسال نظرات