۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۶۴۷۰۹
استاد حوزه علمیه:

سیره اهل‌بیت را در قالب بازی‌های مختلف به کودکان خود آمورش دهید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در دوران کودکی باید در قالب بازی‌های مختلف به‌ صورت عینی سبک زندگی و سیره ائمه(ع) را به کودک آموزش دهیم، گفت: در دوران نوجوانی باید محبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) را در وجود کودکان تعمیق دهیم و در سن 18 سالگی باید این محبت را در میان نسل در آستانه جوانی ترویج دهیم تا به‌ این ‌ترتیب در برابر وسوسه‌های شیطان بیمه شوند.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در آستانه حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که تربیت فرزندان صالح دارای مقدمه است و انسان از همان دوران بلوغ و تکلیف بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای نمی‌تواند فرزند صالح و مهدوی تربیت کند، گفت: توجه به تغذیه روح و جسم برای تربیت فرزندان صالح در دوران بارداری ضروری است.

 

وی افزود: اگر می‌خواهیم فرزندان صالحی داشته باشیم باید در هنگام انعقاد نطفه مراقب باشیم که زن و شوهر خدایی ‌نکرده در این هنگام به چیز حرام یا شخص نامحرمی فکر نکند زیرا این موضوع طبق آیات قرآن و روایات در آینده کودک بسیار تأثیرگذار است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اضافه بر مراقبت‌های روحی و جسمی در دوران قبل از انعقاد نطفه، مادران باید در دوران بارداری هم تنها به تغذیه جسم خود اهمیت ندهند بلکه باید سعی کنند از همان ابتدا با خداوند انس داشته و با وضو و تلاوت قرآن کارهای خود را انجام دهند زیرا انس با ذکر خدا و قرآن موجب آرامش روحی کودک و مادر می‌شود.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که پس از تولد کودک پدر و مادر باید همان ابتدا در گوش کودک اذان و اقامه را بیان کنند تا کودک از شر شیطان و جنیان در امان باشد، تصریح کرد: پس‌ از این که هفت روز از تولدی کودک گذشت اگر کودک پسر بود پدر و مادر باید او را ختنه‌کرده و بعد به حمام ببرند و اگر دختر بود گوش‌هایش را سوار کنند زیرا با این کارها و خراش بدن کودک اندکی خون از بدن کودک خارج می‌شود طبق رهنمودهای ائمه(ع) و پژوهش‌های محققان این مقدار خون کودک را در برابر بیماری‌های مختلف واکسینه می‌کند.

 

خانم همتی اظهار کرد: پس ‌از این مادر تا سن دو سالگی کودک باید محبت ائمه(ع) را به او القا کند و در قالب اسامی ائمه(ع) و گفتن ذکرهای مختلف برای کودک و یاددادن این ذکرها به او، کودکش را در مسیر ولایت الهی هدایت کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در دوران کودکی باید در قالب بازی‌های مختلف به‌ صورت عینی سبک زندگی و سیره ائمه(ع) را به کودک آموزش دهیم، تصریح کرد: در دوران نوجوانی باید محبت به خداوند و اهل‌بیت(ع) را در وجود کودکان تعمیق دهیم و در سن 18 سالگی باید این محبت را در میان نسل در آستانه جوانی ترویج دهیم تا به‌ این ‌ترتیب در برابر وسوسه‌های شیطان بیمه شوند.

 

خانم همتی بابیان این‌که والدین می‌توانند در قالب خرید کتاب‌های مختلف یا بازی‌های گوناگون فرهنگ اهل‌بیت(ع) را به کودکان خود منتقل کنند، یادآور شد: کودکی که از همان دوران جنینی و پس ‌از آن با حریم ولایت انس داشته باشد هرگز در زندگی مانند سایر افراد دچار مشکلات جدی نخواهد شد./968/پ202/ف

ارسال نظرات