۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۶۴۹۸۸
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

رهبر انقلاب با بصیرت توطئه‌ دشمنان را خنثی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای با بصیرت نگری و موقعیت شناسی دوستان و دشمنان را شناسایی و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره شاخص های مکتب امام خمینی(ره) گفت: مکتب امام(ره) سه شاخص بسیار مهم داشت نخست شناخت اسلام ناب بود چون از اسلام تعریف‌های مختلفی شده است اسلام آمریکایی، اسلام سعودی و چندین اسلام دیگر داریم که ناب نیستند و بر پایه سنت و قرآن تعریف نشده اند.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که اسلام ناب محمدی(ص) انسان را با قرآن و عترت آشنا می‌کند افزود: دومین شاخص جهاد بود امام(ره) از ابتدا شرایط را درک کردند و دشمنان اسلام را که آمریکا و اسراییل بودند شناسایی کردند ایشان اسراییل را غده سرطانی معرفی کردند و دشمنان داخلی را که منافقان بودند شناسایی کردند و تعابیری را برای مقابله با ایشان اندیشیدند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه سومین شاخص امام خمینی(ره) را توجه به مستضعفان ‌دانست و ابراز داشت: امام(ره) از زمانی که انقلاب کردند توجه ویژه‌ای به زاغه نشین‌ها و مستضعفان داشتند و می‌خواستند مردم هم به آن‌ها توجه داشته باشند.

 

پنهان شدن گروه‌ها و جناح ها زیر مکتب امام  برای حفظ موقعیت‌شان

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: کسانی هم در قدیم دم از امیرمومنان(ع) می‌زدند و به خاطر این بود که به مقاصد شوم خود برسند آنها می خواستند با نام امیرمومنان(ع) و ائمه دیگر به آرامش و آسایش و مال و منال برسند.

 

وی در ادامه افزود: در زمان امام خمینی(ره) نیز گروه ها و جناح هایی بودند که به‌نام مکتب و سیره امام(ره) می‌خواستند در امان بمانند و به حکومت برسند و در مقابل این افراد کسانی هم بودند که علاقه خالصانه‌ای به امام(ره) داشتند و از مریدان واقعی آن حضرت بودند.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ویژگی افرادی که خالصانه امام خمینی(ره) را دوست داشتند این بود که ولایت آیت الله خامنه ای را قبول داشتند، کسانی که از ایشان حمایت نکنند از دشمنان واقعی امام خمینی (ره) هستند و می‌خواهند بانام اسلام و امام خمینی(ره) به اهداف و آرزوهای خود برسند.

 

بصیرت نگری، پیشرفت اقتصادی، موقعیت شناسی از ویژگی‌های آیت الله خامنه ای

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که بصیرت نگری، پیشرفت اقتصادی، موقعیت شناسی از ویژگی های آیت الله خامنه ای است تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای با بصیرت نگری و موقعیت شناسی دوستان و دشمنان را شناسایی می‌کنند، تعابیر و نقشه‌های مقابله با آنها را طراحی می‌کردند، پیشرفت‌های اقتصادی نمونه‌ای از بصیرت و دانایی رهبر معظم انقلاب است که در پیام‌های نوروزی هم به آنها اشاره داشتند.

 

معاون تهذیب حوزه قزوین در ادامه بیان داشت: شیوه‌‌ های مدیریتی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان از ویژگی های برجسته رهبر معظم انقلاب است و ایشان فرمودند در برابر این تهاجمات فعال باشید.

 

حجت الاسلام علی عباسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حفظ  وحدت اسلامی تصریح کرد: مردم همیشه باید با یکدیگر متحد باشند زیرا این اتحاد دشمنان را به چالش می‌کشد.

 

وی در پایان درباره شیوه‌های دشمن برای به انزوا کشیدن روحانیت گفت: دشمنان با این ادعا که روحانیان زمان شناس نیستند، یا روایات اهل بیت نیز در مدیریت جهان امروز ناکارآمد هستند و یا با بیان این‌که روحانیت مقدس است و اگر وارد سیاست شود تقدس خود را از دست می‌دهد و یا اشاره به بهتر بودن اوضاع کشور در گذشته، سعی در کم رنگ کردن نقش روحانیت دارند./849/ت302/ب4

ارسال نظرات