۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۰۱۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

امام خمینی مدل ولایت فقیه را در جامعه عملیاتی کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این مطلب که بهترین مدل پوشاندن لباس اجرا بر تن اسلام، ولایت فقیه است، بر نقش بی بدیل رهبری نظام در حل بحران های کشور تأکید کرد و گفت: امام خمینی مدل ولایت فقیه را در جامعه عملیاتی کرد.
حجت الاسلام ارزاني1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مصلای نماز جمعه شاهین شهر که با حضور امام جمعه و مقامات شاهین شهر برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام زمان(عج) و تسلیت سالروز رحلت جانگداز امام(ره)، گفت: اندیشه ولایت فقیه در میان علمای اسلام از سالیان دور وجود داشت اما فرصت و توان اجرای آن در جامعه وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: اندیشه ولایت فقیه برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است و در آثار مرحوم علامه نایینی هم وجود داشت و امام(ره) نیز درس ولایت فقیه را قبل از انقلاب تدریس می کردند، اما حضرت امام(ره) لباس اجرا را بر تن اسلام پوشانده و مدل ولایت فقیه را در جامعه عملیاتی کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: قبل از انقلاب وقتی از مرحوم استاد مطهری پرسیدند که امام(ره) را چگونه دیدی، در جواب گفت: 4 "آمن" را در ایشان دیدم، اول، "آمن بربه" یعنی ایمان بسیار محکمی به خدا داشت، دوم، "آمن بهدفه" یعنی ایمان راسخ به هدفش داشت، سوم، "آمن بسبیله" یعنی به راه و روش خود اطمینان داشت و چهارم، "آمن بقومه" یعنی به یاری مردم ایران اعتماد داشت.

 

حجت الاسلام ارزانی درباره ایمان امام(ره) به عنصر چهارم، یعنی اطمینان داشتن از یاری مردم غیور و آگاه ایران در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی امام(ره) بیان داشتند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، مردم با رآی 98.2 درصدی خود به نظر امام(ره) در قانونی شدن مدل جمهوری اسلامی در ایران نقش بزرگی را ایفا کردند.

 

اگر نقش رهبری نظام و ولایت فقیه نبود بسیاری از بحران ها حل نمی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این نکته که در نظام جمهوری اسلامی اگر خواست مردم بر ضد دستورات دین اسلام نباشد می تواند در دستور کار قرار بگیرد، اظهار داشت: فوکویاما در کنفرانس هویت شیعه، گفت: شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به مسأله ولایت فقهی است، یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد و ولایت پذیری شیعه که بر اساس صلاحیت هم شکل می گیرد، آن را تهدید ناپذیر کرده است.

 

وی ابراز داشت: در طول دوران رهبری عالمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، بسیاری از مشکلات  و بحران ها بر نظام جمهوری اسلامی سایه افکندند که اگر نقش بی بدیل رهبری نظام و ولایت فقیه نبود بسیاری از آن ها حل نمی شد.

 

در مسأله هسته ای باید پیرو نظر رهبری باشیم

 

حجت الاسلام ارزانی افزود: در اکثر نقاط دنیا مردم حاضرند همه چیز خود را بدهند تا جان خود را حفظ کنند، اما مردم انقلابی، آگاه و با ایمان ایران حاضرند همه چیز خود را بدهند تا دین خود را حفظ کنند و اعتقاد ملت ایران به جهان آخرت دلیل اصلی یاری نظام جمهوری اسلامی از سوی آنان است و استان اصفهان با تقدیم 23000 شهید، این رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اگر امروز آمریکا با ایران پشت میز مذاکره نشسته است به دلیل عزت و اقتدار ملت ایران است و در بحث هسته ای و مذاکرات باید پیرو نظر رهبری انقلاب باشیم و از مذاکرات حمایت کنیم، البته هر زمان که احساس کردیم دارد به عزت نظام جمهوری اسلامی خدشه ای وارد می شود، میز مذاکرات را ترک خواهیم کرد.

 

جمهوری اسلامی به معنای مردم سالاری دینی است

وی با اشاره به وقایع ابتدای انقلاب درباره تعیین مدل حکومتی نظام جدید ایران، اظهار داشت: در آن زمان عده ای می گفتند و می نوشتند که عبارت جمهوری اسلامی یک عبارت پارادوکسیکال است و در درون آن تناقض وجود دارد.

 

حجت الاسلام ارزانی افزود: الآن هم برخی افراد این نظر را دارند و می گویند که جمهوری به معنای دموکراسی و حکومت مردم بر مردم، و اسلامی به معنای تئوکراسی و حکومت دین بر مردم است و این دو با هم تناقض دارند و جمع نقیضین امکان پذیر نیست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ذکر فرمایش تاریخی امام(ره) در گفتن "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد" ، ابراز داشت: جمهوری اسلامی نه به معنای دموکراسی است و نه تئوکراسی بلکه به معنای مردم سالاری دینی است.

 

وی با اشاره به نقش 2 عنصر مهم ولایت فقیه و نقش مردم در موفقیت نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد: حکومت جمهوری اسلامی یک ایدوئولوژی و جهان بینی دارد که بر اساس اسلام است و مردم قرار است حاکمیت ارزش های اسلامی را در جامعه مشاهده کنند و یک شکل و شیوه اجرایی هم دارد که آن بر اساس حاکمیت مردم بر مردم است./939/پ202/ب4

ارسال نظرات