۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۵۲۸۲
لاریجانی در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر شهرستان بناب:

کوچک سازی دولت از اصول اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ دکتر لاریجانی گفت: ما نیازمند یک اقتصاد مردمی و شکوفایی آن هستیم، انتظار از دولت کوچک کردن دولت می باشد، اما متأسفانه دولت مدام در حال چاق شدن و فربه شدن است.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن نیمه شعبان و عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب حضور یافت.


وی در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و بیان اینکه امروز معرفت ملت ها به  امام زمان(عج) به جهت تلاش ها و سختی هایی است که روحانیت در نشر این معارف متحمل شده اند، گفت: صراط مستقیم در حقیقت تمسک به ولایت امام زمان(عج) می باشد، برای آنکه در صراط مستقیم باشیم لازم است به ولایت ایشان متمسک باشیم.


وی در ادامه ضمن بیان اینکه اعتقاد به مهدویت چنان تحولی در شناخت و تفکر انسان ایجاد می کند، تاکید کرد: فرهنگ مهدویت ویژگی ها و مولفه هائی دارد که از آن جمله احیای اسلام ناب محمدی است.


دکتر لاریجانی ادامه داد: وجود فرق و جریان های مختلف با قرائت های گوناگون از اسلام نشان از آن دارد که لازم است غبار از میان رفته و حقیقت اسلام شناخته و اسلام احیا گردد، احیای اسلام در حقیقت به دست منجی عالم بشریت تحقق خواهد یافت.


وی با اشاره به رهنمود های امام راحل(ره) در رابطه با اینکه ما به دنبال اسلام ناب محمدی هستیم نه اسلام آمریکایی، تصریح کرد: حرکت امام(ره) در حقیقت به احیاء اسلام بود، حرکت امام خمینی(قدس) در حقیقت حرکتی روشن در منظومه مهدویت است.


رییس مجلس شورای اسلام تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی در کمپ دیوید زیر بیرق کفر، آمریکا جمع می شوند و بر علیه کشورهای مسلمان توطئه می‌کنند، این نشان‌دهنده دور افتادن این کشورها از اسلام است، کمپ دیوید، ریختن موشک بر سر مردم مظلوم یمن انحراف از اسلام است.


وی در ادامه سخنان خود گفت: از دیگر ویژگی های ظهور حضرت ولی عصر (عج) بالفعل نمودن استعداد های بشری است، انرژی هسته ای در حقیقت یک استعداد بالفعل کشور است که کشور های استعماری با جنگ رسانه ای خود سعی بر دفع این استعداد و روند حرکت علمی کشور دارند.


نماینده مردم قم اضافه کرد: قبل از انقلاب کشور اسلامی ایران از پیشرفت های گسترده کنونی بی بهره و دچار عقب ماندگی بود، پزشکی ما از چنان ضعفی برخوردار بود که باید برای درمان بیماران از کشورهایی مانند مصر وبنگلادش پزشک و متخصص می آوردیم.


وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم کردن زمینه‌های رشد علمی، رشد اخلاقی و رشد معنوی در جامعه، اضافه کرد: دولت، مجلس و قوه قضای
یه باید دست به دست هم دهند و در خصوص تحقق این مطالبات رهبری گام بردارند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های ظهور وفرهنگ مهدویت اشاره کرد وخاطرنشان نمود: توجه به احیاء دولت کریمه از دیگر ویژگی های ظهور منجی عالم بشریت است، این نشان از آن دارد که هستی ما در گرو رشد اجتماعی است نه فردی، بنابراین تشکیل دولت کریمه در جهت رشد انسان ها است.


وی با بیان اینکه شرایط منطقه شرایط بد امنیتی است، ابراز داشت: از ویژگی های ظهور حضرت، مسئله امنیت است، امنیت کلید استواری یک ملت است، کشوری که امینت ندارد امکان توسعه و پیشرفت نخواهد داشت.


لاریجانی در ادامه گفت: ایجاد گروه های انحرافی و تکفیری در منطقه در جهت ضربه به اسلام و مسلمین است، کشور ایران به جهت شرایط مطلوب امنیتی پذیرای سرمایه گذاران خارجی است، این در حالی است که کشورهائی چون عراق و لیبی در منطقه با وجود منابع عظیم انرژی به علت نبود امنیت از این فرصت بی بهره اند.


وی ابراز داشت: ظلم ستیزی و مبارزه با فساد و اقامه حق از نکات دیگر فرهنگ مهدوی است، در شرایط جغرافیائی منطقه ای و ظلم علیه کشور های اسلامی وظیفه ما بی توجهی به این ظلم آشکار نیست، از جمله ویژگی های منتظران ظلم ستیزی است.


رییس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:  آمریکا و ایادی استکبار در همین راستا سعی در تغییر رفتار ایران دارند که ایران در مقابل ظلم و تجاوز گروه های تروریستی بی تفاوت باشد، در مسئله فلسطین بی تفاوت باشد.


وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تولید عین مجاهدت است و کشور دارای ظرفیت‌های بالائی در جهت سرمایه گذاری است و باید پا در رکاب سرمایه‌گذاران عزیز باشیم،  توضیح داد: امور دیوانی ما فقط مانع‌تراشی می‌کنند و دیوان ما صرفاً برای واردات ساخته شده‌اند، نه صادرات، با کمال تأسف دیوان ما برای عمران و آبادانی ساخته نشده است.


لاریجانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در زمینه بیکاری داریم، ناشی از رکود تولید در کشور است، چراکه دولت و بانک‌ها باید در خدمت تولید قرار بگیرند، تولید ما نباید دولتی شود.


وی تأکید کرد: دولت فعلی اگر بخواهد خدمتی کند، باید نسبت به کوچک‌سازی دولت اقدام نماید و تا زمانی که امور اجرایی کشور تا این حد وسیع باشد، کشور ضرر خواهد دید؛ از طرف دیگر یکی از اصول سیاست اقتصاد مقاومتی کوچک شدن دولت است، اما متأسفانه دولت مدام در حال چاق شدن و فربه شدن است.


رییس قوه مقننه گفت: ما در سال گذشته 180 هزار میلیارد تومان پول خرج کردیم که 150 هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری ادارات بود و تنها 30 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بود و این مشکل کشور ماست.


لاریجانی اشاره کرد: اگر عمران و آبادانی در کشور اتفاق بیفتد، یکی از خصوصیات مهدویت به عمل آمده است از این رو تولید در کشور باید به خود مردم سپرده شود.

 

همچنین در ادامه حضور رییس مجلس شورای اسلامی در شهرستان بناب، علی لاریجانی از حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب بازدید و با طلاب آن دیدار و گفت‌وگو کرد./854/پ202/ج

ارسال نظرات