۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۵۲۸۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ انتظار موجب برچیده شدن ظلم و جور در جهان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، گسترش اندیشه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را عاملی مهم در جهت جلوگیری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی دانست و گفت: با ظهور آن حضرت عدل و داد گستره زمین را فرا خواهد گرفت و انسان به حیات طیبه خواهد رسید.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جشن  نیمه شعبان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران در مسجد روستای سوچلما برگزار شد با اشاره به این که با اشاره به این که با ظهور امام زمان(عج) حکومت واحد عدل جهانی در دنیا تشکیل می شود، تصریح کرد: اما در این بین سؤوالاتی مطرح می شود اگر آن امام بخواهد حکومت واحد تشکیل دهد موانع را چگونه بر طرف می کند، چون زبان، رنگ پوست، فرهنگ، آداب و رسوم، دین، فرق و مرزهای جغرافیایی عامل اختلاف است و این اختلافات چگونه باید رفع شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند که وقتی مهدی پیامبر ظهور می کند و زمانی که دستانشان را روی مردم می کشد عقل مردم جمع می شود و اخلاق و جسم آنها کامل می شوند و وقتی سربازهای عقل در جامعه کامل و فراوان می شوند مشکلات جامعه نیز برطرف می شوند.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که ما باید در انتظار عقل مطلق هستی بنشینیم، افزود: تعصبات و اختلافات امروز جوامع ناشی از جهل و نادانی است و امروز همه ما در انتظار رؤیت خورشید هستیم تا همه عالم با ظهور ایشان نورانی شود.

 

وی به تلاش دشمن برای توسعه و گسترش شبهه در خصوص فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان در این باره دارند.

 

حجت الاسلام طاهری به نقش روحانیت در زدودن خرافه و جلوگیری از گسترش آن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با ایجاد شبهات گسترده ای در خصوص امام زمان(عج) در حال نشر و گسترش آن در جامعه هستند که روحانیت نقش برجسته ای را برای جلوگیری از گسترش این گونه خرافه ها بر عهده دارد.

 

وی گسترش اندیشه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را عاملی مهم در جهت جلوگیری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی دانست و گفت: با ظهور آن حضرت عدل و داد گستره زمین را فرا خواهد گرفت و انسان به حیات طیبه خواهد رسید.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج حسنات و خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: جوانان و نوجوانان با مطالعه و شناخت نسبت به امام زمان(عج) خویش باید زمینه آشنایی جوانان دیگر جوامع نسبت به مهدویت را فراهم آورند.

 

حجت الاسلام طاهری مهدویت را امیدی روشن در دل مستضعفان عالم بیان کرد و افزود: دشمنان می‌دانند که اگر ترویج فرهنگ انتظار در جوامع قوت پیدا کند زمینه ظلم و جور آنان برچیده خواهد شد؛‌ بنابراین از همه ظرفیت خود برای از بین بردن مسلمانان به ویژه شیعیان استفاده می‌کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ انتظار افزود: مهم ترین وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت، نهادینه کردن فرهنگ انتظار، اخلاق و مهدویت در جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: بشر امروز با وجود پیشرفت در زمینه های مختلف علمی همچنان گرفتار ظلم، ستم و بی عدالتی است و تشنه ظهور منجی است.

 

حجت الاسلام طاهری، اعتقاد به مهدویت را از افتخارات شیعیان دانست و بر معرفی امام زمان مهدی موعود(عج) به جهانیان تاکید کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات