۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۶۶۰۹۴
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

انتظار فرج، انتظار تحقق فضیلت ها و رسیدن به کمال است

خبرگزاری رسا استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: انتظار فرج، انتظار تحقق فضیلت ها، رسیدن به کمال و تشکیل مدینه فاضله است که همه انبیا و اوصیا نوید آن را داده اند.
انتظار فرج، انتظار تحقق فضیلت ها و رسیدن به کمال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم محمدزاده، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، شب گذشته در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «حضرت مهدی(عج) از منظر امام رضا(ع)» در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این که انتظار، عملی سازنده و پویا است، اظهار کرد: هر کس بخواهد از یاران امام زمان(عج) باشد باید خود را به سلاح تقوا و پرهیزگاری مسلح کند.

 

وی افزود: ماه شعبان، ماه استغفار و توبه است، در این ماه باید تصمیم بر ترک گناه داشته باشیم و خود را برای ورود به ماه رمضان، ماه ضیافت الله آماده کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: خداوند در ماه رمضان، ما را به مهمانی خود دعوت کرده است؛ از این رو باید کینه و کدورت را از خود دور کنیم و اگر حقی نیز به گردن ماست باید آن را ادا کنیم.

 

محمدزاده با اشاره به این که امامت عامل اصلاح مردم و سبب سربلندی مسلمین است، گفت: امام رضا(ع) فرمودند: «قائم ما کسی است که وقتی قیام کند، در سن پیران و سیمای جوانان است... او چهارمین فرزند من است. خداوند او را در حجاب و پرده خود غائب کند، سپس ظاهرش نماید و زمین را به دست او از عدل و داد پر کند چنانکه از ظلم و ستم پر شده است».

 

وی با بیان این که دیدن امام معصوم(ع) عبادت است، تصریح کرد: پاکان، علما و صلحا خدمت امام عصر(عج) مشرف شدند. امام زمان(عج) در بین ما حضور دارند و ما را می بینند و بعضا در مجالس ما شرکت می کنند، اما دیده های ما لیاقت دیدن ایشان را ندارد.

 

انتظار فرج، انتظار تحقق فضیلت ها و رسیدن به کمال است

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند:  «أفضَلُ أعمالِ اُمَّتی إنتظارُ الفَرَجِ، برترین اعمال امّت من انتظار فرج است.»؛ از این رو اگر جز منتظران حضرت مهدی(عج) باشیم، در حال عبادت خداوند هستیم.

محمدزاده گفت: انتظار یعنی امید به این که گره ها باز شود و راه رسیدن به حکومت عدل الهی آسان شود. انتظار فرج، انتظار تحقق فضیلت ها، رسیدن به کمال و تشکیل مدینه فاضله است که همه انبیا و اوصیا نوید آن را دادند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که انجام تکالیف، موجب آرامش قلب و روح می شود، افزود: انتظار یعنی شناخت تکالیفی که بر دوش ما گذاشته شده است.

 

وی به ویژگی های منتظر حقیقی اشاره و  خاطرنشان کرد: منتظر واقعی تکالیف خود را به نحو احسنت انجام می دهد، نسبت به نماز خود مراقب است و نمازی می خواند که امام زمان(عج) پسند باشد.

 

محمدزاده افزود: باید مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشیم؛ چرا که ائمه اطهار(ع) شاهد و ناظر اعمال ما هستند و حتی بر خطورات ذهنی ما نیز آگاهی دارند./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات