۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۶۶۳۱۸
استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند:

تخریب نقش مادری زن هدف شبکه‌های غربی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند بابیان این‌که امروزه فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در جهت نابودی بنیان خانواده است، گفت: از آنجایی ‌که مادری نقش اصلی زن در خانواده‌های اسلامی و ایرانی است، شبکه‌های غربی با تخریب نقش مادری در پی نابودی خانواده هستند.
 خانواده

زهره روستا، استاد حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این‌که از سبک زندگی در قرآن به حیات طیبه یاد شده است، افزود: سبک زندگی شامل مؤلفه‌هایی است که این مؤلفه‌ها نگرش، زاویه دید و رفتار ما را تشکیل می‌دهد.

 

وی ادامه داد: سبک زندگی آن‌قدر مهم است که در قرآن ریشه بسیاری از انحرافات عقیدتی از تغییر سبک زندگی ناشی شده است.

 

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند بابیان این‌که انسان مختار است که شرایط را تعیین کند، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی شرایط ایده الی را فراهم می‌کند تا فرد به تعالی برسد.

 

روستا ادامه داد: افرادی که نمی‌توانند رابطه معناداری میان سبک زندگی و واقعیت جامعه پیدا کنند دچار تنزل اعتقادات می‌شوند.

 

وی با بیان این‌که در جامعه امروز گروه نخبه اعم از سیاسی، ورزشی، فرهنگی هنری نقش پرنگی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: خانواده به‌خصوص مادر با بالا بردن سواد رسانه‌ای می‌توانند از اثرات مخرب این گروه در خانواده جلوگیری کند.

 

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به این‌که امروزه فعالیت در فضای مجازی بخشی از حقیقت زندگی شده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، ادامه داد: خانواده باید فضای مجازی را مدیریت کند و اجازه ندهد کانون خانواده از هم بپاشد.

 

روستا با اشاره به این‌که در فضای مجازی بادید واقع‌بینانه عمل کرد، اظهار کرد: باید افراد جریان شناسی کنند و محیط‌های گوناگون را بشناسند و راهکارهای مقابله با هر جریانی را فرابگیرند.

 

وی با اشاره به این‌که شبکه‌های غربی و اسرائیلی با ارائه خدمات رایگان درصدد نابودی اندیشه اسلامی و القای اندیشه سکولار هستند، گفت: هدف شبکه‌های ماهواره‌ای غربی تبلیغ سبک زندگی آمریکایی است.

 

روستا با بیان این‌که تغییر سبک زندگی در وهله اول در پوشاک، خوراک و طرز رفتار نمود پیدا می‌کند، تصریح کرد: شبکه‌های غربی با تبلیغ مدل‌های لباس غربی می‌خواهند پوشش زن مسلمان را از بین ببرند و در مرحله بعدی اعتقادات و شخصیت زن مسلمان را نابود کنند.

 

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند ادامه داد: بنای سبک زندگیِ غربی در موضوع پوشش و حجاب بر برهنگی است و شبکه‌های غربی با تبلیغ بی‌حجابی کانون خانواده‌های اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

 

وی بابیان این‌که اسلام می‌خواهد در بعد پوشش هم مانند دیگر ابعاد سبک زندگی، کرامت انسانی حفظ شود، افزود: زن در سبک زندگی اسلامی‌ و ایرانی با پوشش کامل و بدون هیچ نگرانی به وظایفش می‌پردازد.

 

روستا افزود: در سبک زندگی اسلامی نه‌تنها خانه‌داری یک شغل بسیار مهم عنوان‌شده است بلکه آن‌قدر برای نقش‌های مادری و همسری زن ارزش قائل شده‌اند که دیگر نقش‌های او را در سایه‌ی این دو وظیفه‌ی حساس تعریف می‌کند.

 

وی ادامه داد: از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمى، اجتماعی، اقتصادى و سیاسى براى زنان، کاملاً باز است اگر کسى با استناد به بینش اسلامى بخواهد زن را از کار علمى محروم کند، از تلاش اقتصادى بازدارد، یا از تلاش سیاسى و اجتماعى بى‌نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است.

 

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند یادآور شد: مطالعه، دقت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلاى روز و اهتمام به کارهاى دینى، جزو وظایف حتمى و مسلّمى است که امروز زنان کشور باید مانند مردان، خود را موظف به انجام آن ها بدانند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات