۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۵۲۵
حجت الاسلام راشد یزدی:

امام حسین عالی‌ترین نمونه تربیتی برای نسل امروز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: امام حسین(ع) برترین‌ و عالی‌ترین اسوه و نمونه تربیتی برای نسل امروز هستند زیرا در دامان بهترین مادر حضرت فاطمه زهرا(س) و شایسته‌ترین پدر امیرمؤمنان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) تربیت یافته اند.
حجت الاسلام راشد يزدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه مشهد شب گذشته در صحن جامع رضوی و در جمع زائران و مجاوران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) به تشریح نکاتی اخلاقی در تربیت فرزندان پرداخت و گفت: تربیت ائمه اطهار(ع) برای ما درسی بزرگ در راستای آموزش و پرورش صحیح و اصولی فرزندان مان است.

 

وی افزود: شیوه تربیتی امیرمؤمنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر پایه تربیت اخلاقی در کنار تربیت دینی بوده است که مهم ترین و اساسی‌ترین بعد تربیتی است و این دو بزرگوار بیشترین تلاش خود را صرف این دو بعد تربیتی فرزندان کرده‌اند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی اظهار کرد: در شخصیت سازی امام حسن‌(ع) و امام حسین(ع) بازی کردن با کودکان نمونه بارزی است و این روحیه در شخصیت آن ها نقش اساسی داشته است و امروزه والدین به ویژه پدران باید در تربیت فرزندان خود به این نکات توجه داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حساسیت زیاد و یا بی‌توجهی به فرزندان زمینه‌ساز بروز ناسازگاری و تغییرات رفتاری در آن ها می‌شود و تاثیرات زیادی روی شکل‌گیری شخصیت آن ها می‌گذارد.

 

وی با بیان این که یکی از گرفتاری‌های بزرگی که در حال حاضر خانواده‌ها به آن مبتلا هستند مسأله ناسازگاری نسل جوان است، تصریح کرد: یکی از دستورات پیامبر(ص) این است که با نوجوانان به نرمی حرف بزنید و آسان بگیرید.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه والدین را از تنبیه فرزندان برحذر داشت و بیان کرد: دین اسلام و حضرت رسول(ص) نیز تنبیه فرزندان را روش بد و ناپسندی می‌دانند و بر این اساس پدر و مادر باید با نوجوان به خوبی و نرمی و با احساس صحبت کنند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی به هم ریختگی روحی را یکی از مسائل مهم زندگی اجتماعی معرفی کرد و افزود: انسان برای رسیدن به بهداشت روانی نیازمند امنیت و آرامش است و این موضوع در تربیت نقش مهمی دارد از این رو باید از بروز ناامنی، تشنج و عصبانیت در خانواده و جامعه جلوگیری کرد.

 

این استاد اخلاق ادامه داد: اگر فرزندان در دامان مادری ناآگاه به مسائل تربیتی بزرگ شود، تربیت بر مبنای اخلاق استوار نیست.

 

وی اضافه کرد: نخستین مرحله برای تربیت صحیح فرزندان، تفاهم والدین است؛ والدین در ابتدا باید درک و تفاهم متقابلی نسبت به یکدیگرداشته باشند و سپس فرزندان خود را درک کنند تا بتوانند تربیت صحیحی داشته باشند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات