۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۷۱۸۱
در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

جزءخوانی روزانه قرآن کریم در 10 بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در 10 بقعه شاخص خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این مراسم از آستانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم طبس از شبکه استانی سیمای خراسان جنوبی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم جزء خوانی روزانه قرآن کریم در 10 بقعه شاخص خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مراسم جزء خوانی روزانه قرآن کریم از آستانه امامزاده حسین بن موسی الکاظم طبس از شبکه استانی سیمای خراسان جنوبی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

 

وی همچنین به غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد خراسان جنوبی و تکایا در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این مراسم به‌صورت نمادین روز چهارشنبه در آستانه امامزادگان باقریه استان انجام ‌شده و در سایر بقاع متبرکه هم به‌صورت همزمان غبارروبی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: همچنین در ماه مبارک رمضان برنامه ضیافت الهی در 40 بقعه‌ شاخص استان با محوریت بقعه امامزادگان شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام گرایلی اظهار کرد: این برنامه شامل قرائت قرآن، مسابقات قرآنی، تفسیر و مراسم افطاری می‌شود که این برنامه‌ها به‌صورت محوری در مزار امامزادگان شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در مزار امامزادگان شهدای باقریه در ماه رمضان هرروز از ساعت 18 آغاز می‌شود که تفسیر قرآن توسط استاد بهنام از مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به دعوت از قاری مصری در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: مراسم افطاری هر شب پس از اجرای مراسم و نماز جماعت برای بیش از یک هزار و 500 نفر تدارک دیده‌شده است.

 

حجت‌الاسلام گرایلی به مراسم استقبال از ماه رمضان اشاره کرد و افزود: ساعت 17 روز چهارشنبه 26 خردادماه، مراسم استقبال از ماه رمضان را در بقعه امامزادگان شهدای باقریه با حضور مردم برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه خراسان جنوبی، اضافه کرد: این طرح، شامل برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه و آموزشی و اردوهای زیارتی در 40 بقعه شاخص استان خواهد بود که ثبت‌نام آن از اول خردادماه آغازشده و تا 28 خردادماه ادامه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: شروع کلاس‌های آموزشی در طرح نشاط معنوی از اول تیرماه خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام گرایلی یادآور شد: در سال جاری سعی شده در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های گوناگون ضمن پر کردن اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان بسترهای لازم برای تحقق رهنمودهای رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی فراهم شود./968/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات