۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۴۱۳
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح ضیافت الهی در 250بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح ضیافت الهی در 250 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج مسایل دینی و معنوی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که با غبار رویی و عطر افشانی مساجد به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم، افزود: در طرح ضیافت برنامه های متنوع فرهنگی و دینی را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان این که برپایی نماز جماعت، برگزاری کلاس های احکام قرآنی، مباحث تفصیلی و اخلاقی در طرح ضیافت دنبال می‌شود، ادامه داد: سی خیمه معرفت در سی مکان مذهبی برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در 60 بقعه متبرکه تفسیر قرآن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مراسم حفظ ترتیل قرآن و مناجات با خدا در این ایام برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که بیست محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در استان برگزار خواهد شد، گفت: بیش از 240 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان در برنامه های دینی و فرهنگی این سازمان در استان فعالیت دارند.

 

این مسؤول همچنین از برنامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: تهیه و توزیه سبد کالا از محل اجرای نیات واقف در اختیار نیازمندان قرارمی‌گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در ایام تابستان، گفت: فصل تابستان ازجمله فرصت های خوبی است که می‌شود در آن تبلیغات دینی و فرهنگی کرد.

 

وی یادآورشد: باید از این ظرفیت برای تقویت باورهای دینی، ارتقا مسایل اعتقادی و ارزشی استفاده بهینه کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز جامعه به بیش از هر چیز به نشاط و شادابی نیاز دارد، افزود: طرح نشاط معنوی از هشتم تیرماه تا 25 مرداد در 110 بقاع متبرکه مازندران و با حضور روحانیان، مربیان و دانشجویان علوم قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی گفت: برنامه های آموزشی را برای مقاطع ابتدایی با عنوان الف تا خدا، در مقطع راهنمایی نیز برنامه ای با عنوان سی راه، سی نشانه و برای مقطع دبیرستان برنامه ای تحت عنوان نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی ارایه می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به کسب مقام دومی این دستگاه در بین 31 اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: با توجه به منابع محدود اما از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده کردیم.

 

وی در بخش پایانی این نشست با اشاره به پروژه های نیمه تمام اوقان مازندران گفت: برای انجام پروژه های نیمه تمام عمرانی با مشکل تأمین اعتبار مواجه ایم که در صورت تأمین اعتبار اولویت با پروژه های با درصد فیزیکی بالا است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات