۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۷۴۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

روند صعودی ثبت موقوفات در آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: 86 مورد وقف در استان که بیشترین آن در شهرستان شبستر بوده، ثبت شده و امسال نیز تاکنون 20 مورد وقف ثبت شده است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان پرداخت و اظهار داشت: 56 هکتار از زمین‌های موقوفی استان طی مذاکره با منابع طبیعی رفع اختلاف شده است.

 


وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌ها برای احیای موقوفات استان به عنوان فدک اهل بیت صورت گرفته است، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی امضا شد، کارگروه سه جانبه ای متشکل از اوقاف، منابع طبیعی و اداره کل ثبت برای رفع اختلاف تشکیل شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که روند صعودی ثبت موقوفات در آذربایجان‌شرقی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: 86 مورد وقف در استان که بیشترین آن در شهرستان شبستر بوده، ثبت شده و امسال نیز تاکنون 20 مورد وقف ثبت شده است.

 


حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در امامزادگان و مساجد استان خبر داد و اظهار داشت: مطابق روال سال‌های گذشته و در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبری درخصوص تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، امسال نیز در آستانه ماه رمضان و فصل تابستان، دو طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که زمان شروع طرح ضیافت الهی از 27 خرداد تا 13 مرداد خواهد بود، افزود: مراسم افتتاحیه این طرح به‌صورت نمادین در یکی از امامزادگان تبریز برگزار و مراسم اختتامیه نیز 15 مرداد برگزار می‌شود. این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع اخلاقی، تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان همراه خواهد بود.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های تصحیح نماز، اجرای اردوهای فرهنگی و بازدید از امامزادگان، برپایی کلاس‌‎های آموزشی برای کودکان و نوجوانان به همراه والدین و... از جمله برنامه‌‎های طرح ضیافت الهی است که در پایان این طرح، آزمونی برای شرکت‌کنندگان برگزار و در مراسم اختتامیه از برگزیده‌های این آزمون تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به طرح نشاط معنوی نیز گفت: تبلیغات برای ثبت‌نام این طرح از 5 خرداد آغاز شده که تا 26 خرداد ماه سالجاری ادامه خواهد داشت؛ 22 امامزاده استان میزبان این طرح هستند که مهم‌ترین آنها امامزاده سیدحمزه تبریز، دال زال تبریز، سیدابراهیم تبریز، نوجه مهر جلفا، سیدشعیب دوزال جلفا، سیدابراهیم و سیدمحمد مراغه، سیداسماعیل میانه، سیداحمد و سیدابراهیم مرند و سیدحسین بن عبدالغفار در اسکو است.

 


وی افزود: در طرح نشاط معنوی خواهران و برداران در کلاس‎های قرآنی شامل رشته‎های روخوانی، تجوید، حفظ و قرائت و همچنین مباحث مختلف اعتقادی و دینی، اردوهای تفریحی، برنامه‎های ورزشی، کارگاه‌‎های مهارت زندگی، کلاس‌های تقویتی، هنری و صنایع دستی حضور خواهند داشت.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از خیمه های معرفت استفاده کردند، گفت: برپایی خیمه‎های معرفت از دیگر برنامه‎های جنبی طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی است که در این خیمه‎ها مبلغان و روحانیان بومی و اعزامی از قم پاسخگوی شبهات دینی خواهند بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات