۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۰۰۷
کارشناس مسائل دینی:

رفتارهای ظالمانه دشمنان اسلام و شیعه ریشه تاریخی دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که با تدبر در قرآن مشخص می شود که رفتارهای ظالمانه دشمنان اسلام و شیعه ریشه تاریخی دارد، گفت: پیش از این نیز طاغوتیان بر اساس خوی خودبرتربینی از شیوهایی چون تحریم و رعب و وحشت و زورگویی بر ملت ها استفاده کرده‌اند که نمونه های بسیاری از آن در قرآن و منابع تاریخی مشاهده می شود.
حجت الاسلام حسين زيارتي

حجت الاسلام حسین زیارتی، کارشناس مسائل دینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که با تدبر در قرآن مشخص می شود که رفتارهای قلدرمآبانه دشمنان اسلام و شیعه ریشه تاریخی دارد، گفت: پیش از این نیز طاغوتیان بر اساس خوی خودبرتربینی از شیوهایی چون تحریم و رعب و وحشت و زورگویی بر ملت ها استفاده کرده اند که نمونه های بسیاری از آن در قرآن و منابع تاریخی مشاهده می شود.

 

وی افزود: هر کجا مؤمنان در برابر استکبار مقاومت و ایستادگی کرده اند، پیروز شده اند و امروز نیز شاهد هستیم با وجود قوانین ان پی تی مبنی بر استفاده صلح آمیز کشورها از انرژی هسته ای، اما استکبار با ترفندهای مختلف سال ها است  به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی هسته ای است.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که با عنایت خداوند متعال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم، دشمن با شکست مواجه شده است، گفت: کشورهای مستکبر با استفاده از روش ایران هراسی، احتمال استفاده ایران از بمب اتمی را مطرح کردند، در حالی که خودشان هم  می دانستند ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

 

این کارشناس دینی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده است که ساخت و استفاده از بمب اتم با مبانی دینی ما مغایرت دارد و حرام است، اما دشمن تحریم های خود را ادامه داد تا بتواند مانند برخی کشورهای دیگر، ایران را تسلیم کند.

 

به گفته وی، مردم ایران مانند هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند در برابر دشمنی های ظالمانه تسلیم نخواهند شد، از این رو آمریکا نیز  می‌داند مطرح کردن گزینه نظامی برای ایرانی که مکتب شهادت طلبی را از امام حسین(ع) آموخته است، جواب نمی دهد و همچنین می‌دانند تداوم تحریم نیز برای خودشان نیز سودمند نیست و زیان‌آور است.

 

وی با اشاره به این‌که با ادامه تحریم‌ها مردم در سخت‌ترین شرایط استقامت خواهند کرد، گفت: غرب با مشاهده استقامت ملت ایران به پای میز مذاکره آمده است که در این شرایط به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تیم مذاکره کننده را حمایت کرد.

 

حجت الاسلام زیارتی  تیم مذاکره کننده را مانند پیروان موسی در برابر ساحران فرعون دانست و گفت: آمریکا و کشورهای غربی تمام حقوق دانان مجرب خود  را به خدمت گرفته است اما با همه این شرایط، تیم مذاکره کننده ایران مذاکرات را به خوبی به پیش خواهد برد.

 

تفکر استکبار بر سلطه و قدرت استوار است

وی با اشاره به این که آمریکا در طول تاریخ به این شکل در برابر هیچ کشوری به پای میز مذاکره نیامده بود، گفت: مذاکره آمریکا با ایران به دلیل وسعت جغرافیایی و کثرت جمعیت ایران نیست، بلکه به دلیل سلطه منطق ایران بر آمریکا کشورهای غربی است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به مشخص نبودن نتیجه مذاکرات و عدم اطمینان به عهد و پیمان دشمنان گفت: تفکر استکبار بر سلطه و قدرت استوار است، اما دستیابی ایران به قسمتی از حقوق پایمال شده‌اش مؤثر و مفید بوده، چرا که در گذشته دشمن استفاده از یک سانتریفیوژ را نیز نمی‌پذیرفت و استفاده از آب سنگین اراک را نیز رد می‌کرد.

 

وی ادامه داد: با ارشادات رهبر معظم انقلاب و تلاش تیم مذاکره کننده، دنیا با استفاده ایران از 5 هزار سانتریفیوژ در نطنز، 1 هزار سانتریفیوژ در فوردو و فعالیت سایت اراک در شرایط خاص موافقت کرده است.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که مذاکره کننده عزت ایران را مدنظر دارد و بر اساس خطوط قرمز تعیین شده به مذاکره می‌پردازد، تأکید کرد: بازرسی‌ها از مراکز هسته ای باید حساب شده باشد و آنها نمی‌توانند به بهانه‌های واهی، از مراکز نظامی بازدید کنند و رفع تحریم ها نیز باید در یک مرحله انجام شود.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه، گفت: ایران تنها اندکی از فعالیت های هسته ای خود را به تعویق انداخته، اما غرب به کلی از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده است، از این رو حصول توافق نهایی به سود ایران است.

 

این کارشناس دینی گفت: با ادامه دشمنی غرب و عدم توافق هسته‌ای، ایران چیزی را از دست نداده است و از این طریق جهان به کذب بودن مطالب غرب در مورد ایران هراسی پی خواهد برد./1307/ت303/ح

ارسال نظرات