۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۰۹۷

افتتاح و بهره‌برداری از دو مسجد جدید در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، مسجد قبا در دروازه تهران و مسجد امام جعفر صادق(ع) در خیابان اشرفی لاله تبریز به بهره‌برداری رسید.
گنبد، مسجد

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از افتتاح دو مسجد جدید در شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: مسجد قبا با مشارکت نهادهای مختلف و اهالی منطقه دو تبریز افتتاح و در ماه مبارک رمضان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

 


وی با تقدیر از مشارکت گسترده و قابل توجه مردم خیر و متدین منطقه و همکاری شهرداری منطقه 2 در احداث این پروژه دینی خاطرنشان کرد: مسجد قبا در ورودی شهر، تبریز و خیابان دروازه تهران واقع شده و محلی برای عبادت اهالی منطقه، مسافران و گردشگران است.

 


حجت الاسلام حسینی همچنین از افتتاح مسجد امام جعفر صادق(ع) در تبریز خبر داد و گفت: مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در خیابان شهید اشرفی لاله 12 متری شهید فلاح نژاد است که با افتتاح این مسجد یک مرکز دیگر فرهنگی دینی به محلات تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع افزوده شد.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: مساجد پایگاه مردم انقلابی و ملجأ روحانیان مبارز بوده و این نقش همچنان با روحی تازه و با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تداوم یافته است.

 


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اهمیت توجه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی مسجد و نقش این مکان مقدس در اسلام، گفت: مساجد تنها محل برگزاری مراسم ختم مردگان نیست، مسجد خاستگاه پرورش نیروهای متدین، مومن و ارزشی و پایگاه اعتقادی جهت تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است.

 

وی همدلی و همزبانی در مرمت و بازسازی مساجد را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای زیبا و معنوی برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی و جلب توجه همه اقشار جامعه به این پایگاه اعتقادی، ارزشی و انقلابی بایستی در اولویت متولیان امر قرار گیرد.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی در پایان از ثبت یک وقف جدید در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: آقای الله وردی رنجبر در اقدامی خداپسندانه 34 دقیقه آب قنات به ارزش تقریبی 34 میلیون تومان را جهت تعزیه داری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه مبارک رمضان و محرم الحرام در شهرستان شبستر وقف کرد./853/ت302/ب4

ارسال نظرات