۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۲۹۳
آیت‌الله ایمانی:

مردم به توافق بد پاسخ منفی می‌دهند/ بی احترامی به شهدا از سوی برخی مطبوعات پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه شیراز گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای مدافع خون شهیدان و حقوق ملت ایران است و می‌دانند مردم همان گونه که آماده استقبال از یک توافق خوب هستند نسبت به توافق بد نیز پاسخ منفی می‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ماه مبارک رمضان گفت: ظرفیت ماه مبارک رمضان در مسائل فرهنگی و معنوی و سایر قسمت‌های مختلف زندگی ظرفیت بسیار بالایی است.

 

وی در ادامه افزود: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا خودمان را تقوای مورد نظر برسانیم؛ تقوای اجتماعی، تقوای اخلاقی، تقوای مالی، تقوای حقوقی، تقوای در انضباط قانونی در جامعه داشتن و قانون‌مدار بودن و تقوای سیاسی برای مسؤولان و کارگزاران حکومت؛ این کلاس، کلاسی است که همه باید از آن بهره‌مند شوند.

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: هفته‌ای که گذشت اجساد مطهر شهدای غواص و جمعی دیگر از شهدا متجاوز از 270 شهید به میهن اسلامی ما بازگردانده شد، بازگشت این عزیزان به قول رهبر معظم انقلاب پرچم یادهای عزیز و گران بها و ذخیره‌های معنوی امت را با شکوهی هر چه تمام تر در کشور برافراشتند و بار دیگر فضای زندگی را معطر و جان زندگان را سیراب کرده‌اند.

 

رسانه ها رعایت ادب را داشته و با احترام از شهدا یاد کنند

وی ادامه داد: بعضی از مطبوعات و مکتوب‌ها در مقابل این موج عظیم که از امت اسلامی در تشییع این دردانه‌های عالم عصر ما و جهان ما شرکت کرده بودند رعایت ادب داشته باشند و با احترام از این شهدای بزرگ یاد کنند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مطمئناً نوع برخورد مطبوعات ما با شهید و شهدا و شهادت برای آیندگان باقی می‌ماند و آیندگان به قضاوت امروز این مطبوعات نگاه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: تشییع جنازه‌ای انجام گرفت که با بهت و حیرت و شگفتی جهانیان روبرو شد، در این تشییع جنازه بصیرت و به موقع اقدام کردن که همیشه از مردم ایران انتظار می‌رود مجدداً نشان داده شد به طوری که رهبر معظم انقلاب در پیامشان به آن اشاره کردند.

 

قوه قضائیه تأمین کننده بخش بزرگی از اهداف و آرمان‌های نظام است

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه تأمین کننده بخش اعظمی از اهداف نظام و آرمان جمهوری اسلامی است،  عدالت، احقاق حق، قانون گرایی، مقابله با زورگویی، مبارزه با فساد، برخورد با عناصری که از موقعیت‌های اجتماعی و دولتی خود سوء استفاده می‌کنند، ایجاد امنیت و دادن احساس امنیت به مردم، دادن آرامش به آحاد جامعه، این‌ها مسؤولیت قوه قضاییه است و مردم هم مطالبه گر این مسائلند.

 

وی ادامه داد: تأمین این خواسته‌ها بدون همکاری قوه مقننه و قوه مجریه امکان پذیر نیست و باید جایگاه قوه قضاییه آن چنان که هست هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی حفظ بشود و نگهداری بشود تا آن‌ها بتوانند این اهداف بلند و آرمان‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را پیاده کنند.

 

امام جمعه شیراز بیان کرد: در این ایام ما شاهد برپایی مذاکراتی بین طرف‌های درگیر و دیگران نسبت به مسأله یمن هستیم، اینجا باید سران انقلاب اسلامی یمن هوشیار و بیدار باشند، آنچه عربستان در حملات وحشیانه هوایی خود در کودک کشی‌ها، مظلوم کشی‌ها، تخریب زیرساخت‌ها نتوانست بدست بیاورد می‌خواهند در میز مذاکره پیدا بکند، سران انقلاب اسلامی یمن هوشیار باشند که در مذاکره، دشمن به خواسته‌های خود نائل نشود و آنچه در میدان جنگ نتوانسته بدست بیاورد پشت میز مذاکره برای خود تأمین نکنند.

 

مردم به توافق بد جواب منفی می‌دهند

وی با اشاره به فرا رسیدن زمان توافق‌نامه نهایی هسته‌ای گفت: دانش هسته‌ای امروز یک دانش فراگیر و نماد استقلال کشور در عرصه‌های مختلف است و این دانش که با همت دانشمندان جوان ما به دست ملت ایران رسیده نماد استقلال این ملت در عرصه‌های مختلف است.

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: هدف از مذاکرات رسیدن به یک توافق خوب است،  توافق خوب در گزاره برگ ملت آمده بود اصول شش‌گانه‌ای داشت که در خطبه‌های گذشته به مناسبت به این اصول شش‌گانه اشاره شد؛ تأمین اصول شش‌گانه و حفظ این اصول، گزاره برگ ملت ایران است و مذاکرات برای توافق در این چارچوب است.

 

 

وی ادامه داد: طبیعی است تیم مذاکره کننده هسته‌ای که از فرزندان انقلاب اسلامی؛ مدافع خون شهیدان و شهدای هسته‌ای و حقوق ملت ایران هستند می‌دانند که ملت بصیر و هوشیار و بیدار ایران اسلامی و جمهوری اسلامی همان گونه که آماده استقبال از یک توافق خوب هستند نسبت به توافق بد هر چند که امضاء هم شده باشد پاسخ منفی خواهد داد./919/پ202/ب4

ارسال نظرات