۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۶۸۳۷۶
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبرداد؛

برگزاری 500 محفل قرآنی با حضور 12 قاری برجسته

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری با توجه به افزایش قاریان، 500 محفل قرآنی با حضور 12 قاری برجسته برگزار می‌شود.
حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی ضیافت الهی و نشاط معنوی که در سازمان اوقاف برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: در سال جاری از چند ماه پیش ستاد برگزاری محافل قرآنی تشکیل و تلاوت‌های مختلف شناسایی و از بین افراد 12 قاری برجسته انتخاب شدند.

 

وی افزود: سازمان اوقاف در راستای شکوه محافل قرآنی از قاریان مصری استفاده کرده اما با توجه به توانمندی قاریان ایرانی در سال‌ها اخیر در مناسبت‌های مختلف از قاریان ایرانی نیز استفاده لازم را داریم.

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: در سال جاری سازمان اوقاف به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته که افزون بر قاریان مصری از قاریان برجسته ایرانی در محافل خاص استفاده شود.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به سیاست جدید سازمان در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: برخلاف گذشته که بر حضور قاریان مصری در ماه مبارک رمضان تاکید می‌شد با توجه به این‌که رضایتمندی از قاریان ایرانی بیشتر شده استفاده از قاریان ایرانی نیز مورد نظر قرار گرفت.

 

وی افزود: اما در سال جاری به لحاظ دیرکرد دعوت قاریان حضور قاریانی از بنگلادش را نیز خواهیم داشت بنابراین از قاریان سایر کشورها در کنار قاریان مصری نیز استفاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در سال گذشته 490 محفل قرآنی برگزار شده بود اما در سال جاری با توجه به افزایش قاریان 500 محفل برگزار می‌شود.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه بیان داشت: ما صرفا به کمیت فکر نمی‌کنیم این برنامه‌ریزی‌ها برای انقلاب در محافل قرآنی صورت می‌گیرد تا استفاده بهینه از این محافل داشته باشیم همچنین محفل قرآن به شکل محفل جنگ قرآنی هدفمند و جذاب برگزار شود.

 

وی ابراز کرد: در محافل قرآنی تلاش شده کارشناسان به گونه‌ای صحبت کنند که مخاطب بتواند بسته معارفی از یک موضوع  قرآنی دریافت کند که دوستان در ستاد برای نخستین بار به صورت ویژه این برنامه را در محافل شاخص اجرا خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی، افزود: 219 محفل در امامزادگان، 37 محفل در حسینه‌های شاخص، 189 محفل در مصلی و مساجد 59 محفل در سازمان‌ها و ادارات برگزار می‌شود.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات گروه‌های تواشیح شهرستانی و استانی در دهه اول مرداد برگزار می‌شود همچنین در بخش شکوفه‌ها نیز مسابقات قاریان و حافظان در شهریور برگزار خواهد شد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات