۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۶۸۴۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

فرزندان خود را مسؤولیت پذیر تربیت کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مادران فرزندان خود را مسؤولیت پذیر تربیت کنند، گفت: مادران باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند که بتوانند در آینده مسؤولیت پذیر باشند و زندگی را مدیریت کنند.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حسن پور، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی که با موضوع اخلاقی- تربیتی در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به وظایف همسران اشاره کرد و گفت: زن باید مایه آرامش همسر باشد.

 

وی به اهمیت صله رحم اشاره و اظهار کرد: اگر فامیل با شما قطع رابطه کرده اند، شما صله رحم خود را انجام دهید، صله رحم سبب نزول برکت می شود و عمر را طولانی می کند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در پاسخ به این پرسش که چه کنیم تا اطرافیان ما از برخوردهای ما ناراحت نشوند، گفت: باید در نوع برخورد خود با اطرافیان دقت کنید، شاید در رفتار شما ایرادی است که طرف مقابل ناراحت می شود، اگر انتقاد از کسی دارید با لحن غیر مستقیم به او بگویید؛ چرا که اگر اطرافیان از شما محبت ببینند به سوی شما جلب می شوند.

 

حسن پور با اشاره به این که اگر با پروردگار معامله کنید، هیچ گاه پشیمان نمی شوید، تصریح کرد: اگر فرزند خود را برای خدا تربیت کنید، خداوند نیز شما را یاری می کند، مادر حضرت موسی(ع) بچه خود را به خداوند متعال سپرد و خداوند نیز حضرت موسی(ع) را به دامن مادر باز گرداند.

 

مادران فرزندان خود را مسؤولیت پذیر تربیت کنند

وی به ارزش کمک کردن به دیگران اشاره کرد و افزود: اگر شما به فردی کمک می کنید برای رضای خداوند کمک کنید و برای حرف مردم نباشد. در آموزه های اسلام آمده است، در صدقه دادن، باید به گونه ای صدقه بدهید که دست چپ شما متوجه نشود.  

 

این استاد حوزه علمیه خواهران به ارزش و جایگاه مادر در آموزه های اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: مادر، موجودی رئوف و مهربان است.  مادران سعی کنند بر مشکلات صبوری کنند و با فرزندان خود مدارا کنند؛ چرا که بهشت را به بها می دهند، نه به بهانه. 

 

وی با بیان این که یکی از علل بالارفتن آمار طلاق، پایین آمدن آستانه صبر و تحمل است، افزود: باید در مقابل مشکلات زندگی صبوری کنید، مادران باید دختران خود را به گونه ای تربیت کنند که بتوانند در آینده مسئولیت پذیر باشند و زندگی خود را مدیریت کنند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران در پاسخ به این پرسش که در مقابل بدرفتاری و بداخلاقی همسرمان چه کنیم؟ افزود: هر مشکلی راه حل دارد، در برابر این مشکل هم باید راه آن را بدانید. گذراندن کلاس های آموزش همسرداری لازم است؛ چرا که این کلاس ها نحوه برخورد صحیح را آموزش می دهد./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات