۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۲۶۸۸۲۸
مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان:

طرح طلایه داران امر به معروف در اصفهان اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: طرح طلایه داران امر به معروف و نهی ازمنکر همزمان با ماه ضیافت الهی در این استان اجرایی می شود.
حجت الاسلام حسن بابايي

حجت الاسلام حسن بابایی، مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: طرح طلایه داران امر به معروف و نهی ازمنکر همزمان با ماه ضیافت الهی در این استان اجرا می شود.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، نهادی فرهنگی و تبلیغی است که پس از انقلاب اسلامی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در کشور تأسیس شده است.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: این سازمان در بدو تأسیس، همان طور که در حکم امام خمینی(ره) خطاب به آیت‌الله جنتی آمده است، برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه و سازماندهی کردن و ایجاد جایگاهی خاص، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

مسؤول تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان درمورد اعزام مبلغان به مراکز مختلف استان، گفت: اعزام مبلغ به دو صورت انجام می شود که یکی به عنوان روحانی مستقر که تحت عنوان طرح هجرت از آن یاد می شود و دیگری اعزام مبلغ به صورت فصلی و مناسبتی است.

 

استقرار 110 روحانی در روستاهای اصفهان

به گفته وی، در حال حاضر 110 روحانی در روستاهای استان اصفهان مستقر هستند و به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به ساماندهی و صدور مجوز برای 5 هزار و 200 هیأت مذهبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: در سال 1393 پنج دوره آموزشی در شهر اصفهان و به همین میزان در شهرستان های دیگر استان، برای مدیران هیأت مذهبی برگزار شد.

 

وی همچنین به شناسایی، ساماندهی و اختصاص کارت مداحی به حدود 8 هزار مداح برادر و 4 هزار مداح خواهر در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: دوره تخصصی مداحی با موضوعات مقتل شناسی، مناسبت های مذهبی، تاریخ اسلام و خصوصا موضوع آسیب شناسی عزاداری بصورت متمرکز برگزار شد  و در این دوره آموزشی مداحان با رسالت مداحی، همچنین بایدها و نبایدهای مداحی آشنا شدند.

 

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: استفاده از مشارکت نهادهای فرهنگی مردمی به ویژه هماهنگی با شورای هیأت مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی و اتحادیه انجمن های اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی از اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه ضیافت الهی در این استان خبر داد و افزود: این طرح از نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) آغاز می شود و تا بیست و سوم ماه رمضان با کمک هیأت مذهبی استان به اجرا در می آید./1307/ت302/ح

ارسال نظرات