۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۶۸۹۹۲
نماینده مجلس:

حفظ و صیانت از منافع ملی تکلیف نمایندگان مجلس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، گفت: هدف از این طرح متوقف کردن مذاکرات هسته ای نیست.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره سید رومیانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای با 92 درصد آرای نمایندگان ملت در مجلس اظهار داشت: این اقدام نشان از حساسیت وکلای ملت نسبت به پرونده هسته‌ای ایران دارد.

 


وی با بیان این‌که حفظ و حراست از دستاوردهای هسته‌ای کشور عین حفاظت از استقلال، عزت و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: طرح در چارچوب تداوم مذاکرات هسته ای طراحی شده است تا حفظ و صیانت از دستاورد های کشورمان در چارچوبی قانونی و الزام آور باشند.

 


عضو هیأت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایندگان با تصویب این طرح اهرم فشاری بر طرف مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان را اعمال کردند، تصریح کرد: کمک به تیم مذاکره کننده هسته ای یکی دیگر از اهداف این طرح در مجلس بوده است.

 


قره‌ سید با بیان این‌که هدف از این طرح متوقف کردن مذاکرات هسته ای نیست، بلکه تأکید بر زنده نگه داشتن ارزش ها و حفظ خطوط قرمز ترسیم‌ شده از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: بر همین اساس بررسی و تصویب این طرح را در اولویت قرار داده ایم تا بتوانیم از منافع ملی صیانت کنیم.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفاد این طرح گفت: بر اساس این طرح، تحقیق و توسعه و پیشرفت علمی کشور در این زمینه  ادامه پیدا می کند و  مذاکرات چندجانبه و دوجانبه مسؤولان کشورمان در مسیر صحیح خواهد بود.

 


وی با اشاره به این‌که طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور با تغییر دستور در اولویت بررسی قرار گرفته است و تاکید نمایندگان بر لزوم حفظ دستاوردهای هسته ای کشورمان را نشان می دهد، گفت: این طرح در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ و حراست از دستاوردهای هسته‌ای بوده است.

 


عضو هیأت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای با غرب به اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده و با تدبیر و درایت ایشان پیش می رود، خاطرنشان کرد: آن چه مسلم است؛ ایشان نظارت کافی بر روند مذاکرات دارند؛ اما نمایندگان نیز به تکلیف خود در این راستا عمل می کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات