۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۱۳۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در 50 بقعه متبرکه استان همدان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان از اجرای طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در 50 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این ویژه برنامه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
طرح ضيافت الهي

حجت الاسلام رضا زین العابدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه توجه به معنویات است، در این ماه، فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان نیز مناسب این خودسازی است.


وی از بقاع متبرکه به عنوان ستون فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: جوانان و نوجوانان با توجه بیشتر به کرامات این ماه مبارک، حضور پر رنگ تری در بقاع متبرکه دارند.


حجت الاسلام زین العابدینی این ماه را فرصت مناسبی برای جذب جوانان و تقویت بنیه دینی آن ها دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری برنامه های فرهنگی مناسب، می توان جوانان و نوجوانان را از آسیب های فرهنگی جامعه آگاه کرد و با این روشنگری، آن ها مسیر درست را انتخاب کرده و به سوی کسب معنویت حرکت می کنند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در سال های اخیر سعی شده با اجرای طرح ها و برنامه های مناسب، در جهت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به اماکن فرهنگی مهم، قدم برداریم.


وی افزود: در این راستا طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی بصورت سراسری در بقاع متبرکه اجرا می شود تا جوانان و نوجوانان بیشتری به سمت این اماکن متبرکه جذب شوند.


حجت الاسلام زین العابدینی ادامه داد: ویژه برنامه ضیافت الهی در 50 بقعه متبرکه استان همدان برگزار می شود و روحانیان و مبلغان بومی و اعزامی از استان قم به تشریح مسایل اعتقادی، احکام و مشاوره می پردازند.


وی در پایان هدف از اجرای این برنامه ها را جذب بیشتر افراد به سمت بقاع متبرکه خواند و یادآور شد: در این ماه پر برکت، مردم با حضور در این بقاع، می توانند به درک عمیق تری از خداوند متعال رسیده و فضای جامعه را با معنویت بیشتری همراه کنند./857/ت302/ح

ارسال نظرات