۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۶۹۹۳۴
آیت الله خاتمی:

زندگی امام علی همان سبک زندگی قرآنی است

خبرگزاری رسا – خطیب جمعه تهران با اشاره به این که سبک زندگی قرآنی، الگو گرفتن از زندگی امام علی(ع) است، گفت: مومن اگر شخصی را به کار نیکی دعوت می‏کند، باید خودش بدان عمل مقدم باشد.
 آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری دربرنامه شبانگاهی سیمای کرمان، گفت: سبک زندگی قرآنی آن است که به ارزش‏های دینی عمل کنیم.

 

وی در ادامه با بیان این که راستگویی یکی از ارزش‏های دینی است و مومن باید در گفتار خود مرتکب دروغ نشود، افزود: در جامعه باید خوش اخلاقی اسلام رایج باشد.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به این که سبک زندگی قرآنی الگو گرفتن از زندگی امام علی(ع) است، اظهار داشت: مومن اگر شخصی را به کار نیکی دعوت می‏کند باید خودش بدان عمل کرده باشد.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که کردار انسان بهترین روش برای تبلیغ دین است، ابراز داشت: اعمال ائمه اطهار(ع) بالاترین نقش را در تاثیر گذاری را برای مومنان داشت.

 

آیت الله خاتمی همچنین افزود: امام علی(ع) فرمودند که به خدا قسم شما را به عملی دعوت نمی‏کنم، مگر این که قبل از آن خود انجام داده باشم و از شما کاری را نهی نمی‏کنم، مگر آن که خود را از آن بی ارزش نهی کردم.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مومن باید در فضیلتی که می‏گوید خود بر آن پیشی بگیرد، اظهار داشت: امامان معصوم(ع) با رفتار نیکویی که داشتند، مخالفان خود را با خوش اخلاقی به راه راست هدایت می‏کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این که گذشت کردن یکی از ارزش‏های دینی است، ابراز داشت: اگر در زندگی‏های زناشویی گذشت وجود داشت، آمار طلاق پایین می‏آمد.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که اگر می‏خواهید خداوند شما را عفو کند باید از خطای بندگان خدا بگذرید، خاطر نشان کرد: در روایات آمده که اگر می‏خواهید مردم را به دین دعوت کنید با اعمالتان این کار را انجام دهید.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به این که همسایه داری از ارزش‏های دینی است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که ایمان به من نیاروده است شخصی که سیر بخوابد اما همسایه وی گرسنه باشد.

 

وی در پایان با بیان این که اگر از فضیلتی می‏گویید خود نیز آن را انجام دهید، گفت: اگر شخصی با زبان خود بگوید من شیعه‏ام اما رفتارش شیعه پسند نباشد، شیعه نیست./972/پ203/ش

ارسال نظرات