۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۶۹۹۵۷
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های نظارتی شدید دارد/ دست ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای پر است

خبرگزاری رسا، امام جمعه موقت تهران سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام را سبب آرامش دل‌ مؤمنان و دلگرم شدن مسؤولان خواند و گفت: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد چتر حفاظتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره کننده و حفاظت از داشته‌های ملت برافراشته نگه دارد.
نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت مسأله‌ مذاکرات هسته‌ای، سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه را که در جمع کارگزاران نظام مطرح کردند آرام‌بخش خواند و گفت: این بیانات آرامش را در دل مؤمنان وارد و مسؤولان را دلگرم کرد.
 
وی با بیان این که سخنان رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را دلگرم و به ادامه کار امیدوار کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را افرادی شجاع و انقلابی می‌دانند اما می‌گویند اینها بشر هستند و ممکن است اشتباه کنند لذا مجلس وظیفه دارد چتر حفاظتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره کننده و حفاظت از داشته‌های ملت برافراشته نگه دارد.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های نظارتی شدید دارد چراکه آنها با قلدران مواجه هستند، مردم باید در این شب‌ها دعا کنند، سرنوشت آینده است فقط ما نیستیم؛ این یک پیچ خطرناک و تاریکی است، عزتی با خون شهیدان به این مملکت تابیده شده است، ما ذلت‌پذیر نمی‌توانیم باشیم و آنچه را کشورهای دیگر می‌پذیرند نمی‌توانیم به رخ بکشیم.
 
ضرورت حفظ عزت و کرامت نظام اسلامی ایران
وی با بیان این‌که ملت انقلابی ایران راه نویی را به ملت‌های دیگر الهام بخشیده‌اند، بر حفظ صلابت امام و ولایت از سوی تیم مذاکره کننده تأکید کرد و با یادآوری خطوط قرمز مدنظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: آقا فرمودند برخی ممکن است القا کنند که در جلسات خصوصی به تیم مذاکره کننده اجازه‌هایی داده‌ایم که آن را اعلام نمی‌کنیم، اما این خطوط قرمز را در خلوت و جلسات علنی گفته‌ایم و خطوط قرمزی را هم که مطرح نشده به آنها گوشزد کرده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خواستار جدی گرفتن سرمایه هسته‌ای از سوی مردم و مسؤولان شد و گفت: رمز این‌که آمریکا برای مذاکره داوطلب می‌شود و کسی را می‌فرستد محضر رهبر معظم انقلاب و می‌گوید به مذاکرات وارد شوید 6 ماهه تحریم‌ها را برمی‌داریم و حقوق هسته‌ای شما را به رسمیت می‌شناسیم در مقاومت ملت ایران است.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با بصیرت خود می‌فرمایند به آمریکا اعتماد نداریم، شش ماه آنها به بیش از یکسال رسیده و هنوز زیاده‌خواهی و افزون طلبی دارند، افزود: برای حفظ عزت و کرامت و روح انقلابی و سنگر رهبری توده‌های به پا خواسته دنیا از نظام استکباری جهان و جهان‌خواران می‌طلبد تیم مذاکره‌کننده در این رتبه قرار بگیرند و در برابر این زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند.
 
دست ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای پر است
امام جمعه موقت تهران گفت: دست ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای پر است و آنها دیده‌اند که تیرشان به خطا رفته و ایران به قدرتی دست نیافتنی دست یافته و با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند، هرچه در بعد علمی، هسته‌ای صلح‌آمیز دستمان پر باشد، در مذاکرات دست برتر داریم اما اگر عقب‌نشینی کردیم و قدر این نعمت و سرمایه را ندانستیم، وعده‌های آنها پوچ است و به وعده دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.
 
وی با بیان این‌که ادامه کار تحقیق و توسعه علمی جزو خطوط قرمز است، بر برداشتن فوری تحریم‌های اقتصادی، بانکی، مالی چه مربوط به شورای امنیت، کنگرهآمریکا و دولت آمریکا هنگام امضای موافقت‌نامه و لغو نه تعلیق آنها تأکید و تصریح کرد که اجرای تعهدات نباید منوط به امضای آژانس باشد چراکه آژانس امتحان خود را به خوبی پس نداده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: چالش‌هایی را در این زمینه حضرت آقا بیان فرمودند، مسؤولان را سرزنش نکردند اما چالش‌ها را بیان کردند که اگر کسی ایمان و وجدانی داشته باشد باید به پا خیزد و بدانید این چتر ولایت چتر رهبری و ادامه حرکت انبیای الهی و در مقام دلسوزی و نجات همگان است.
 
اقتصاد مقاومتی با لفظ‌پردازی و روشنفگری محقق نمی‌شود
وی با بیان این‌که یکی از چالش‌های مسأله اقتصاد مقاومتی فردی نگری است، افزود: اقتصاد مقاومتی با لفظ‌پردازی و مسائل روشنفکری محقق نمی‌شود، نیازمند حرکت، پویایی و خلاقیت است و به تعبیر یکی از مراجع بزرگ اقتصاد مقاومتی عرضه می‌خواهد و حاصل تلاش‌های عقل جمعی و پذیرفته شده در رأی بسیاری از نخبگانی است که متخصص در این امر هستند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه خواستار حوصله و صبر لازم در پیشبرد اقتصاد مقاومتی شد و با بیان این‌که وقتی کار و مقصد بزرگ است باید ظرفیت و تحمل لازم را داشته باشیم، گفت: آنچه در بعد هسته‌ای، ماهواره‌ای، نانو و دیگر عرصه‌های تکنولوژی به دست آورده‌ایم حاصل یک شب و دو شب نیست در این 10 سال به ثمر نشسته و سبب افتخار ما شده است.
 
وی راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی را دشوار اما شدنی خواند و تأکید کرد: معامله با غرب و اروپا و وارد کردن کالاهای آنها و وابسته کردن خودمان به آنها چه بسا سهولت داشته باشد اما کشورهایی هم هستند که اگر به سراغ آنها برویم ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما برای آینده کشور ما بسیار خوب است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که برخی تربیت شده مکتب غرب هستند و باورهای فاسدی دارند یا مأمورین اجانب هستند و می‌گویند اگر بخواهیم مشکلات ما حل شود باید از مبانی دینی عقب‌نشینی کنیم و با دنیای کفر بسازیم تا به ما چراغ سبز نشان دهند، این سخنان را خطرناک توصیف کرد و گفت: عقب‌نشینی از مبانی دینی، خطوط تفکر حضرت امام و بی‌اعتنایی به مردم که فکر کنیم تحمل سختی را ندارند قضاوتی نابجا است.
 
درس مقاومت را از مردم بگیریم
وی خاطرنشان کرد: مطالب را صادقانه با مردم در میان بگذاریم؛ مردم هشت سال و نیم جوان‌های خود را به قربان‌گاه فرستادند و زیر تابوت جوانانشان حرکت کردند، مردم فقیر و پابرهنه قلک بچه‌هایشان را شکاندند و قناعت‌های مثال‌زدنی به کار بردند اما جبهه را حمایت کردند، به مردمی که امام فرمودند از صدر اسلام برترند باید اعتماد کرد و از آنها درس مقاومت گرفت.
 
امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری‌(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) از ارکان دین است و در تأسیس اسلام نقش تام و تمام دارد، پس از وفات حضرت خدیجه‌(س) جبرئیل برای تسلی حضرت زهرا(س) بر ایشان وارد می‌شود و پیامبر اکرم‌(ص) ایشان را پس از وفاتشان فراموش نکردند.
 
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان در کمک به محرومان و گره‌گشایی از افراد بی‌چاره و بی‌نوا تأکید کرد و با طلایی خواند این فرصت عظیم، ابراز کرد: این فرصت را غنیمت بدانیم و نسبت به جنگ‌زده‌های سوریه، عراق و یمن توجه بیشتری داشته باشیم و بدانیم که مسلمان باید به امور مسلمانان اهتمام داشته باشد./920/پ201/ج
ارسال نظرات