۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۷۰۱۷۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مبانی اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم میانه در مجلس اقتصاد مقاومتی را یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های نظام اسلامی ایران دانست و گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی نشده است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی مددی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزار فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی نقش مهمی در ترویج مبانی اقتصاد مقاوتی دارد.

 

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از اصلی ترین استراتژی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: بهترین ارگان برای آگاه سازی مردم در رابطه با اقتصاد مقاومتی رسانه ملی است که بتواند با تولید برنامه های مناسب در شکل دهی آگاهی عمومی از تعاریف و اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند.

 


نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با تحریم‌ها و پیشرفت در شرایط فعلی فرمودند که مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، استفاده‌ حداکثری از منابع و امکانات، حمایت از تولید ملی از اهداف اصلی این طرح است.



نایب رییس مجمع نمایندگان استان نقش و جایگاه رسانه را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دستگاه های کشور در بسترسازی برای رفع مشکلات مردم و کاربردی کردن فرامین مقام معظم رهبری در جامعه و ایجاد وحدت در بین مسؤولان مهم خواند.

 


مددی با اشاره به شرایط اقلیمی آذربایجان شرقی گفت: برای پوشش کامل رسانه ای در استان تلاش بیشتری نیاز است و انتظار می رود به مناطق روستایی و جاهایی که سیگنال رسانی رسانه استانی و ملی در آنها ضعیف است توجه ویژه ای شود.

 


همچنین سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سخنانی تعامل میان مجلس و رسانه ملی را در عینیت بخشیدن به گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته که رسانه و مجلس نقش مهمی در این راستا دارند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به اهدافی که در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم، دست پیدا کنیم باید همه مسئولان نظام و مردم از آن حمایت کنند و در این میان سهم رسانه ملی به عنوان رسانه ای فراگیر و مؤثر بسیار حائز اهمیت است.

 


لطیفی با تبیین نقش مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی، تحقق این مهم را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: جراید و خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی می توانند در کنار رسانه ملی نقشی تعیین کننده داشته باشند.

 

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی یک مقوله بسیار مهم در کشور است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب روی آن تاکید فراوانی دارند و اجرای آن می تواند در تحقق برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی تاثیر جدی داشته باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات