۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۰۷۳۰
رییس کمیته امداد امام خمینی:

اجازه استفاده سیاسی و تبلیغاتی از کمیته امداد را نمی دهیم

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد حق ورود و دخالت در انتخابات را ندارد و اجازه نمی دهیم کسی از مددجویان این نهاد به عنوان ابزار تبلیغاتی و سیاسی استفاده کند.
فتاح - رييس کميته امداد کشور- مراسم توديع و معارفه مديرکل کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سیدپرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید کمیته امداد خراسان شمالی که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال و شائبه های ورود کمیته امداد به این عرصه، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) به طور کلی حق ورود و دخالت در انتخابات ها را نداشته و ندارد.

 

وی با بیان این که در این زمینه اجازه نمی دهیم فرد و یا گروهی از مددجویان کمیته امداد به عنوان ابزار تبلیغاتی و سیاسی استفاده کند، افزود: در این راستا چنان چه مدیر یا مسؤولی به این عرصه ورود کرده و بخواهد با استفاده تبلیغاتی از مددجویان کمیته امداد و خدمات این نهاد، کرسی نمایندگی مجلس را کسب کند، قطعا با او به شدت برخورد خواهد شد.

 

فتاح اضافه کرد: اکنون در مورد این موضوع که کمیته امداد در انتخابات های گذشته کشور ورود کرده و یا این که اصلا این اتفاق نیفتاده است، قضاوت نمی کنیم اما به طور صریح اعلام می کنیم که رویکرد فعلی ما در زمینه انتخابات، عدم ورود کمیته امداد به این حوزه است.

 

وی با تأکید بر این که با مدیران متخلف در این زمینه برخورد قاطع و قانونی می شود، خاطرنشان کرد: ورود کمیته امداد امام خمینی(ره) به عرصه انتخابات در هر سطحی ممنوع است.

 

فتاح تصریح کرد: سیاسی ترین اقدام کمیته امداد امام خمینی(ره) رسیدگی به محرومان و نیازمندان و مددجویان این نهاد است.

 

رییس کمیته امداد در ادامه با اشاره به این که معضل فقر در کشور در حال افزایش است، اضافه کرد: اقتصاد فعلی ما یکی از مهم ترین عوامل ایجاد فقر در کشور است.

 

وی ادامه داد: اقتصاد موجود کشور را به هر شکلی که تعریف کنیم، فقر تولید می کند و آثار آن نیز امروز به وضوح در جامعه نمایان است.

 

فتاح افزود: برای رفع این معضل ریشه ای می بایست همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مدیریت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار مدیران و مردم جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در 36 سال گذشته عملکرد مناسبی در زمینه کمک به محرومان و دست گیری از نیازمندان داشته است، تصریح کرد: وظیفه کمیته امداد عبور دادن نظام اسلامی از گذرگاه های سخت و تنگناها است که این رویه در دوره مدیریت جدید نیز با قدرت و وسعت بیشتری ادامه می یابد.

 

فتاح یادآور شد: کمیته امداد در راستای رسیدگی سریع به نیازهای مددجویان از جمله مسکن، ازدواج، تحصیل، بیمه درمان و تأمین اجتماعی و اشتغال مددجویان با حفظ کرامت انسانی آن ها و نیز کاهش فاصله طبقاتی در جامعه برنامه های ویژه ای داشته و تلاش می کند خود را با شرایط اقتصادی روز کشور تطبیق دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت خیریه های مختلف در سراسر کشور و موازی کاری های موجود در زمینه کمک به محرومان، اظهار کرد: خیریه ها مانع فعالیت کمیته امداد نیستند اما لازم است ساماندهی و حمایت شوند تا از این مراکز سوء استفاده نشود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات امان الله حسین پور، مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان شمالی تجلیل و عباس اهرابی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان معرفی شد.

 

امان الله حسین پور، مدیرکل سابق کمیته امداد استان هفته گذشته و با هدف نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد./9314/پ202/ج

 

ارسال نظرات