۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۷۰۷۷۹
کارشناس مسائل دینی:

رستگار شدن انسان متوقف بر قبولی ولایت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که رستگار شدن انسان متوقف بر قبول کردن ولایت اهل بیت است، گفت: اسلام منهای اهل بیت فایده ای جز گمراه کردن و ضرر رساندن به خود ندارد چرا که زندگی انسان زمانی فایده دارد که در آن ضرر و زیانی نباشد.
 اهل بيت قرآن و اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقان کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان، گفت: کسی که ولایت اهل بیت را قبول داشته باشد رستگار بوده به شرطی که از دستورات اهل بیت پیروی کند.

 

وی افزود: هرکسی که امامت و سیره اهل بیت را قبول داشته باشد رستگار بوده و کسی که مخالف با اهل بیت بوده و به دستورات آنان عمل نکند در زندگی خود گمراه می شود زیرا کسی که منکر اهل بیت باشد منکر پیامبر و خدا شمرده می شود.

 

حجت الاسلام دهقان با بیان این که رستگار شدن انسان متوقف بر قبولی اهل بیت است، خاطرنشان کرد: اسلام منهای اهل بیت فایده ای جز گمراه کردن و ضرر رساندن به خود ندارد چرا که زندگی انسان زمانی فایده دارد که در آن ضرر و زیانی نباشد.

 

کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: انسان ها باید در زندگی خود، زندگی اهل بیت را الگو قرار دهند تا در زندگی دنیا و آخرت سر بلند و پیروز باشند.

 

وی با بیان چرایی متولد شدن امام علی(ع) در کعبه، بیان داشت: وقتی انسان روزانه پنج مرتبه به سمت خانه کعبه نماز می خواند در حقیقت روزی پنج مرتبه به ولایت علی(ع) اقتدا می کند که در نتیجه شر ط قبولی نماز ولایت امیرمومنان است.

 

حجت الاسلام دهقان با توجه به حدیثی از امام حسن(ع) تأکید کرد: بعضی از انسان ها مراقب جسم خود هستند که چه چیز بخورند یا چه چیزی نخورند اما مواظب روح خود نیستد زیرا که وقتی انسان در زندگی خود هرچیزی را شنید و به فرمایش دیگران هم گوش کرد و هر فیلم و عکسی را دید سبب زیان رساندن روح می شود.

 

وی تصریح کرد: پدر و مادر باید در زندگی خود مراقب فرزندانشان باشند و هرموقع که وسایلی را همچون رایانه و موبایل برای بچه های خود خریدند باید بتوانند آن را هم کنترل کنند زیرا با کنترل نکردن وسایل فرزندان، دچار گمراهی بچه های خود شده اند.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: فقر و غیرت بی جا دو علت برای زنده به گور کردن فرزندان در زمان جاهلیت بود چراکه وقتی می دیدند در جنگ ها شکست می خورند برای این که دختر ها به دست دشمن نیفتد دختر های خود را زنده به گور می کردند.

 

حجت الاسلام دهقان با توجه به تفاوت کشتن فرزندان در دوران جاهلیت با دنیای امروز،‌ بیان کرد: کشتن فرزند در دوران امروز بدتر از زمان جاهلیت است زیرا در دنیای امروز کشتن فرزند با سقط جنین انجام می شود و دلیل این امر، به خاطر عمل نامشروع یا خلاف های دیگر است.

 

وی در پایان گفت: به صریح قرآن، روایات، عقل و وجدان از سقط جنین نهی شده است و باید زنان از این کار که خدا نهی کرده خودداری کنند./972/پ202/ب4

ارسال نظرات