۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۱۷۷
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

نداشتن اخلاص از مشکلات امروز بشریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال مشکل اصلی زندگی ما انسان ها را عدم وجود اخلاص عنوان کرد و گفت: برخی از عبادت های ما شرک آلود است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه سه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: در جزء سیزده قرآن کریم، عفت را به عنوان مهم ترین ویژگی حضرت یوسف عنوان می کند.

 

وی افزود: از پیامبر اسلام(ص) روایت است هفت گروه هستند که در قیامت که هیچ سایه ای وجود نداشته باشد، آنها زیر سایه خداوند قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: امام عادل، جوانی که به عبادت خدا بپردازد، مردی که قلب او به مسجد وابسته باشد، مردی که در تنهایی یاد خداوند را در ذهن داشته باشد، مردی که دعوت زن به گناه را رد کند و مردی که در خفا صدقه بدهد از افرادی هستند که زیر سایه خداوند قرار خواهند گرفت.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که از امام صادق(ع) روایت است امام زمان(عج) شباهاتی به حضرت یوسف دارد، افزود: یکی از شباهت های امام زمان(عج) به حضرت یوسف، زیبایی ایشان است و دیگر شباهت، از نظر غایب شدن حضرت یوسف و غیبت امام زمان(عج) است.

 

وی سومین شباهت امام زمان(عج) و حضرت یوسف را غیبت آن دو بزرگوار به علت لیاقت نداشتن انسان هایی است که ظرفیت دیدار آنها را ندارند عنوان کرد و گفت: حضرت یوسف با وجود این که غایب بود، اما به پدر و برادران خود نزدیک بود که امام زمان(عج) نیز به در بین ما وجود دارد امام ما ایشان را نمی بینیم.

 

 

به گفته وی، در روایات آمده است امام زمان(عج) در میان شما راه می رود، اما شما ایشان را نمی بینید و زمانی که ظهور کند، برخی می گویند که ما ایشان را قبلا دیده بودیم.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: حضرت یوسف برای اطرافیان خود دعا و طلب مغفرت کرد و امام زمان(عج) نیز می فرماید ما از شما غافل نیستیم و برای شما دعا می کنیم که اگر این چنین نباشد، دشمنان شما را خورد می کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان مشکل اصلی زندگی ما انسان ها را عدم وجود اخلاص عنوان کرد و گفت: برخی از عبادت های ما شرک آلود است که در آیه 106 سوره یوسف به این موضوع اشاره می کند و امام صادق(ع) نیز می فرماید انسان ها خواسته و ناخواسته شیطان را عبادت می کنند که این خود شرک در عبادت است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات