۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۷۱۴۹۵
امام جمعه اهر:

قرآن معیار سنجش حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: در تفاسیر آمده است فرقان معیار سنجش حق و باطل است و به قرآن از آن جهت فرقان گفته می‌شود که ارزش‌ها و میزان هایی در قرآن وجود دارد که بوسیله آن حق از باطل تشخیص داده می‌شود.
جلسات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر در برنامه «اباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است، چنان که حضرت امام باقر(ع) مى فرماید: «هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است».

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) مى فرمایند: «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.»

 

امام جمعه اهر افزود: امام زین العابدین در ادامه دعا ماه رمضان را ماهی می خواند که قرآن کریم در آن نازل شده است «الَّذى اَنْزَلَ فیهِ الْقُرْانَ».

 

وی ابراز داشت: قرآن  کتاب هدایت است و نشانه های روشن هدایت و مشخص کننده حق از باطل است «هُدىً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ»و از بین صفات و خصوصیات قرآن، هدایت مهم‌ترین ویژگی آن است. قرآن کریم خلق را به چیزى  هدایت مى‏کند که قیوم‌تر و استوارتر است، « إِنَّ هَذَا الْقُرْءَانَ یهْدِى لِلَّتى هِىَ أَقْوَمُ».

 

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: هدایت، داراى مراحلى است، یک مرحله عمومى است «هُدىً لِلنَّاسِ» و یک مرحله خاص است، «وَ بَیناتٍ مِنَ الْهُدى‏»، منظور از «هدایت» بودن قرآن کریم، هدایت تشریعی است. یعنی انسان ها در پرتو اعتقاد به قرآن و عمل به دستورات آن هدایت می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تفاسیر آمده است فرقان معیار سنجش حق و باطل است، و به قرآن از آن جهت فرقان گفته می‌شود که ارزش ها و میزان هایی در قرآن وجود دارد که بوسیله آن حق از باطل تشخیص داده می شود./854/پ203/ح

ارسال نظرات