۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۷۱۸۷۰
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

سیره امام علی بهترین الگو برای تعالی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که سیره امام علی(ع) الگوی حکومت داری اسلامی است، گفت: امام علی(ع) می فرماید اگر مدیریت جامعه را بر عهده گیرم باید آن چه را می دانم عمل کنم و در این راستا از اهداف خود کوتاه نمی آیم.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، شب گذشته در جمع مردم شهر امام زاده عبدالله، افزود: باید تلاش کنیم تا دین خود را حفظ کنیم که به معنای حفظ کردن حکومت اسلامی است.


وی با بیان این که وضعیت جامعه اسلامی را به سمتی بردند که مردم برای گرفتن حکومت اسلامی بر امام علی(ع) فشار بسیاری آوردند، بیان داشت: در این امر فرهنگ مدیریت اسلامی وجود دارد که اگر پست و مقامی به ما روی آورد باید متوجه باشیم و همین گونه آن را نپذیریم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که در ماه های آینده انتخابات مهمی در کشور داریم، افزود: همه باید هوشیار و مراقب بوده که باید دیدگاه های نامزدهای انتخابات در مورد ولایت، انقلاب  و برنامه های آنان را بدانیم.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که علما نقشی ارزنده در جامعه دارا هستند، تصریح کرد: علما وقتی می بینند دین دارد منحرف می شود نباید سکوت کنند که این از رویکردهای امام علی(ع) است.


وی با تاکید بر این که سیره امام علی(ع) الگوی حکومت داری اسلامی است، گفت: امام علی(ع) می فرماید اگر مدیریت جامعه را بر عهده گیرم باید آن چه را می دانم عمل کنم و در این راستا از اهداف خود کوتاه نمی آیم.


وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرمود اگر مدیریت را بگیرم باید همه را مورد آزمایش قرار دهم که ناحقان را به پایین و محقان را به جایگاه بالایی می رسانم.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: در قرآن کریم تنها یک حزب داریم و آن حزب الله است که باید در راستای بهره گیری از تعالیم و دستورات ارزشمند آن حرکت کنیم.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که سیره امام علی(ع) درسی ارزشمند برای همه ما است که باید آن را در برنامه های زندگی خود نهادینه کنیم، گفت: دردهای سیاسی و اقتصادی جامعه باید شفا پیدا کند که نیازمند بصیرت است.


وی خاطرنشان کرد: قرار نیست جامعه ای داشته باشیم که در آن تنها نماز خوانده و اعمال را انجام دهیم بلکه باید اعمال و عبادات ما حکومتی و سیاسی باشد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در پایان، تصریح کرد: جلوگیری از ظلم، حمایت از مستضعفان، احقاق حقوق مردم، مقابله با باطل، محبت به مردم ، برقرای عدالت و رسیدگی به امور معیشت مردم همراه با تقوا از ویژگی های حکومت داری امام علی(ع) بوده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات