۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۲۲۹
مبلغ دینی:

معارف الهی انسان را از لغزش‌ها حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: بهترین عبادت در شب های قدر فراگیری احکام خدا است چرا که تسلط به معارف الهی انسان را از لغزش های احتمالی و دام هایی که شیطان برای فریب انسان به کار گرفته است نجات می دهد.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی، مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان کاشان، با اشاره به فضلیت های عبادت در شب های قدر و ماه مبارک رمضان گفت: شب قدر، شب معرفت است و ثواب عبادت در شب های قدر با عبادت در شب های دیگر قابل مقایسه نیست.

 

وی عبادتی را موثر و تأثیرگذار دانست که همراه با معرفت و تفکر باشد، از این رو اگر حضور در نماز جماعت از روی عادت باشد و در آن معرفت و تفکر در آن نباشد چنین نمازی ارزشمند نخواهد بود.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی با اشاره به این که عبادت در شب قدر بهتر از هزار شب است گفت: عبادت در شب قدر وقتی بهتر از هزار شب است که از روی معرفت و تعقل و تفکر باشد، چرا که عبادت بدون تفکر عبادت نیست.

 

این مبلغ دینی، از نماز شب قدر به عنوان بهترین اعمال شب قدر نام برد و افزود: بهترین اعمال درشب قدر نماز است و بهترین نماز شب قدر نماز صبح است و بهترین مکان نماز محراب مسجد است و  بهترین ماه خدا ماه رمضان است و بهترین روز ماه مبارک رمضان شب های قدر است.

 

وی افزود: امیرمومنان نیز در هنگام نماز صبح و در محراب مسجد، هنگام سجده نماز و از راه فرق سر و در شب های قدر که بهترین روزهای خدا است که هرلحظه آن هزارسال است به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی یاد آور شد: یکی دیگر از اعمال شب قدر قرائت دعای جوشن کبیر است اما دعای جوشن کبیر زمانی مورد تأیید است که با معرفت و روزی عقل و تعقل و تفکر باشد.

 

به گفته وی، اگر یک بند از دعای جوشن کبیر در شب های قدر با معرفت خوانده شود و بعد از آن روی همین یک بند تفکر شود بهتر از این است که چندین بار دعای جوشن کبیر بدون معرفت و تفکر خوانده شود.

 

این مبلغ دینی با اشاره به این که تکیه حضرت علی(ع) در تمام احادیث و نهج البلاغه تنهابه معرفت است گفت: اگر انسان معرفت داشته باشد و ابتدا خودش را بشناسد، خدا را هم خواهد شناخت، از این رو تنها صرف خداشناسی نمی تواند در شناخت خدا موثر باشد.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی گفت: بهترین عبادت در شب های قدر فراگیری احکام خدا است چرا که تسلط به معارف الهی انسان را از لغزش های احتمالی و دام هایی که شیطان برای فریب انسان به کار گرفته است نجات می دهد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات