۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۲۴۷۵
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی خبر داد؛

پذیرش 350 طلبه خواهر جهت تحصیل در سطح 2 حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی

خبرگزارس رسا ـ حجت الاسلام مسعودی نیا با بیان این‌که در سطح استان 620 نفر در آزمون کتبی ورودی حوزه های علمیه خواهران قبول شده‌اند که بعد از انجام مصاحبه ورودی، 350 نفر از خواهران در سطح دو پذیرش خواهند شد، گفت: از این میان 180 نفر در سطح دوم از متقاضیان شهر تبریز، قبول شده اند که بعد از دوره مصاحبه، 70 نفر از میان آنها برای تشکیل دو کلاس پذیرش می‌شوند.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران
حجت‌الاسلام مسعودی نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: حوزه علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی است، خواهرانی که تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن هستند و هم شوق خدمت به هم نوعان و دین مبین اسلام دارند با حضور در مدارس علمیه به این مهم می پردازند.
 
وی در ادامه به تشریح اهداف حوزه های علمیه خواهران پرداخت و ابراز داشت: تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخ‌گویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است.
 
حجت‌الاسلام مسعودی نیا با بیان این‌که پذیرش و مصاحبه خواهران طلبه برای سال جدید تحصیلی بعد از ماه رمضان خواهد بود، تصریح کرد: با بررسی سوابق علمی از افرادی که به بالاترین امتیاز رسیده‌اند، تا دو یا سه برابر ظرفیت مدارس استان برای مصاحبه معرفی خواهند شد.
 
وی با اشاره به اهمیت مصاحبه ابراز داشت: با توجه به اهمیت گزینش افراد شایسته در مدارس علمیه، پذیرش داوطلب منوط به احراز صلاحیت های فکری، رفتاری و اخلاقی از طریق مصاحبه و سایر مراحل پذیرش است.
 
حجت الاسلام مسعودی‌نیا در ادامه تصریح کرد: در سطح استان 620 نفر در آزمون کتبی ورودی حوزه های علمیه خواهران قبول شده‌اند که بعد از انجام مصاحبه ورودی، تعداد 350 نفر از خواهران در سطح دو پذیرش خواهند شد.
 
وی افزود: از این میان 180 نفر در سطح دوم از متقاضیان شهر تبریز، قبول شده اند که بعد از دوره مصاحبه، 70 نفر از میان آنها برای تشکیل دو کلاس پذیرش خواهند شد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در سطح سه نیز  125 نفر قبولی از میان متقاضیان خواهر تحصیل در مدارس علمیه خواهران داشته ایم که در دو رشته فقه و اصول و رشته تفسیر قرآن بعد از پذیرش مشغول به تحصیل خواهند شد./854/ت302/ح
ارسال نظرات