۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۳۱۶۲
کارشناس مذهبی:

انسان باید بین دنیا و آخرت ارزش سنجی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانیان گفت: انسان باید بین دنیای فانی و آخرت باقی ارزش سنجی کند و اعمال دنیای خود را برای کسب آخرت تنظیم کند.
حجت الاسلام قربانين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن قربانیان کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در مسجد نورالله سواردز گفت: شناخت دنیا منجر به عاقبت به خیری انسان می شود.

 

وی افزود: وقتی انسان بداند در کجا قرار دارد، متناسب با آن مکان، خود را آماده کرده وهمیشه شاکر خداوند است و این موجب عاقبت به خیری او می شود.

 

حجت الاسلام قربانیان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که می فرمایند الدنیا مزرعة الاخرة گفت: کشاورز خوب، کشاورزی است که برای به دست آوردن یک محصول خوب، تلاش خود را به کار گیرد و به خود سختی بدهد.

 

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اگر کسی فکر کند که بدون تلاش در دنیا می تواند آخرت خوبی داشته باشد، کاملاً در اشتباه است، چرا که با عدل خداوند در تناقض است که با افراد دنیا پرست و افرادی که برای آخرت خود تلاش می کنند یک جور برخورد کند.

 

وی افزود: بعضی افراد آرامش را در دنیا جست و جو می کنند، در صورتی که طبق آیه اَلا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلُوب، انسان وقتی به آرامش می رسد که همواره به یاد خداوند باشد.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: انسان در دنیا همیشه با سختی ها همراه است ولی با تحمل این سختی ها در دنیا، طبق آیه اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً، راحتیِ در آخرت را به دست می آورد.

 

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: انسان در طول زندگی خود با سربالایی ها و سرا شیبی های زیادی روبرو می شود و چه خوب است که در دوران جوانی با هوای نفس خود مبارزه کرده تا در دوران پیری با سختی روبرو نشود.

 

وی افزود: اعمال ما در دنیا، وضعیت ما را در آخرت تعیین می کند و انسان باید بین دنیای فانی و آخرت باقی ارزش سنجی کند و اعمالش دنیای خودش را برای کسب آخرت تنظیم کند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات