۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۱۸۶
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:

گسترش وحدت، مهم ترین سلاح برای مبارزه با تفکر التقاطی تکفیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت، گسترش وحدت را مهم ترین سلاح برای مبارزه با تفکر التقاطی تکفیر دانست و گفت: برادران اهل سنت ما به خوبی می دانند که اگر جریان تکفیر بر جهان اسلام مسلط شود، هیچ کس از تیغ جهل آن ها در امان نیست و امروز اگر گفتمان شیعی مورد هجمه سلفی ها است، فردا گفتمان اهل تسنن و خلافت خلفای اربعه هم مردود خواهد بود.
حجت الاسلام نظافت

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: یکی از مهم ترین چیزهایی که می تواند باعث وحدت جهان اسلام باشد، تمرکز بر اشتراکات است. این که خدا و قبله ما یکی است، نماز و روزه ما یکی است، حج و جهاد ما یکی است، همه دارای پیامبر واحد هستیم و به اهل بیت(ع) محبت داریم و افزون بر این ها دشمنان ما هم یکی هستند. توجه به این موضوعات، لزوم حفظ وحدت میان امت اسلامی را ثابت می کند.

 

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از نقاط اشتراک میان مسلمانان یاد کرد و افزود: در ماه پربرکت رمضان به دلیل آن که ماه نزول قرآن است کتاب آسمانی ما نقش پررنگ تری پیدا می کند. با توجه خاص به قرآن هم می توان متوجه شد که احکامی چون «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَلا تَفَرَقوا» نیز تأییدکننده موضوع تحکیم وحدت میان مسلمانان است. این دستور صریح قرآن کریم است که می فرماید به جای دشمنی ورزیدن با همدیگر متوجه شیطان باشید؛ چرا که دشمن آشکار شما شیطان است.

 

 حجت الاسلام نظافت با بیان این که مفهوم شیطان فقط منحصر در شیطان جن نیست، ادامه داد: قرآن همچنین به ما یاد می دهد که شیاطین هم می توانند از نوع جن باشند و هم از نوع انس. در دنیای ما، شیطان جن همان ابلیس است، امّا شیاطین انس آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند که مانند ابلیس، آتش تفرقه و دشمنی را شعله ور می کنند و دلیل گسترش ظلم و ناهنجاری و عداوت در زمین هستند. این ها فرزندان همان ابلیس جن هستند و از او دستور می گیرند.

 

وی، گسترش وحدت را مهم ترین سلاح برای مبارزه با تفکر التقاطی تکفیر دانست و گفت: برادران اهل سنت ما همگی به خوبی می دانند که اگر جریان تکفیری بر جهان اسلام مسلط شود، هیچ کس از تیغ جهل آن ها در امان نیست. تکفیر یعنی این که هیچ کس رسمیتی در وجود و اهلیتی در عقیده ندارد و به طبع آن، هیچ کس به جز تکفیری ها لیاقتی برای زندگی کردن نخواهد داشت.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر این اساس، امروز اگر گفتمان شیعی و ولایت اهل بیت(ع) مورد هجمه سلفی ها است، فردا گفتمان اهل تسنن و خلافت خلفای اربعه هم مردود خواهد بود.

 

حجت الاسلام نظافت، آینده جهان اسلام را روشن توصیف و اظهار کرد: جریان موسوم به تکفیری که امروز در حال جولان است، به یقین نمی تواند برای همیشه در صحنه بماند و به زودی به دست خود امت اسلام حذف خواهد شد. به زودی به همه ثابت می شود که این جریان، دست نشانده دولت های معارض غربی و صهیونیست ها است و مسلمانان خودشان جریان تروریستی موجود و به طبع آن تفکر ضالّه وهابیت را ریشه کن خواهند کرد./863/ت302/ب5

 

ارسال نظرات