۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۲۹۷
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان:

شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه مهم دینی و سیاسی برای هر مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ مولوی سلامی گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند در حمایت از برادران مسلمان خود و نشان دادن عزم و اراده شان در مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی در این روز مهم و تاریخی به خیابانها بیایند و شعار حمایت از فلسطین را طنین انداز کنند.
مولوي سلامي

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مسأله قدس و فلسطین یک جریان اسلامی و انسانی است که باید بیشتر از هرچیز مورد توجه باشد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه نه جوامع انسانی، نه جوامع عربی و نه جوامع اسلامی آن گونه که باید در خصوص قدس عمل می‌کردند، در این زمینه کار کردند.

 

مولوی سلامی با اشاره به نقش پررنگ جمهوری اسلامی در مسأله قدس افزود: تنها کشور اسلامی که در زمینه قدس حق رسالت را ادا کرده است ایران اسلامی است و این ادای وظیفه از جایی نشأت می‌گیرد که حضرت امام(ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.

 

وی عنوان کرد: نامگذاری روز قدس توسط امام راحل برای این بود که مسأله قدس به فراموشی سپرده نشود از روزی که این نامگذاری انجام شد، شاهد هستیم که در تاریخ، بیشتر و بهتر از همه کشورها این ایران اسلامی و حضرت امام بوده که از فلسطین دفاع کرده‌اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به دلیل نامگذاری روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: روز قدس به این دلیل مطرح شد تا مسأله فلسطین مغفول نماند و در دنیا مطرح شود تا این‌گونه دشمنان گمان نکنند که فلسطین به فراموشی سپرده‌ شده است.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی در روز قدس و اشتیاق نسبت به آن‌ یکی از وظایف مهم دینی، سیاسی و اجتماعی هر مسلمان است که با تمام توانش در این راهپیمایی شرکت کند و به دوستان و آشنایان نیز توصیه کند که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

 

مولوی سلامی با اشاره به هدف گروه‌های افراطی بیان کرد: همه توطئه ها و جریان آفرینی ها در امت اسلام با هدف تأمین منافع و امنیت اسراییل غاصب انجام می‌شود و مسلمانان باید نسبت به این طراحی و نقشه شوم دشمن آگاه باشند.

 

وی تأکید کرد: روز قدس تنها مختص به ملت ایران نیست بلکه همه ملت های آزاده دنیا که داعیه حمایت از مظلوم دارند در این روز فریاد مرگ بر اسراییل سر می دهند همه مسلمانان وظیفه دارند در حمایت از برادران مسلمان خود و نشان دادن عزم و اراده شان در مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی در این روز مهم و تاریخی به خیابان ها بیایند و شعار حمایت از فلسطین را طنین انداز کنند./831/ت301/ش

ارسال نظرات