۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۳۳۶
امام جمعه آشتیان:

ایران اسلامی با فعالیت‌های قرآنی سیاست‌های خصمانه دشمنان را خنثی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آشتیان گفت: در شرایط امروز دنیا و جهان اسلام برای آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران پیشوایی خود را در جهان اسلام حفظ کند و در مقابله با استکبار ستیزی موفق شود، باید یک جبهه فرهنگی قوی ایجاد کند و با فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای سیاست‌های خصمانه دشمنان خنثی کند.
حجت الاسلام غلامرضا نيشابوري، امام جمعه آشتيان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عصری با قرآن کریم با حضور پر شور بانوان علاقه‌مند آشتیانی در دارالقرآن کریم این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور فرماندار و امام جمعه آشتیان برگزار شد، شیما چنگی، قاری بین المللی قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را برای حاضرین قرائت کرد.

 

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در ادامه این مراسم با برشمردن فضیلت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: باید فعالیت های قرآنی بطور همه جانبه و کیفی گسترش یافته و مورد توجه قرار گیرد و در کنار تفسیر علوم و معارف قرآنی به جنبه هنری و قرائت قرآن نیز عنایت شود.

 

وی افزود: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی یکی از شیوه های مهم برای ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی و انقلابی در جهان است.

 

حجت الاسلام نیشابوری ادامه داد: در شرایط امروز دنیا و جهان اسلام برای آنکه نظام جمهوری اسلامی ایران پیشوایی خود را در جهان اسلام حفظ کند و در مقابله با استکبار ستیزی موفق شود، باید یک جبهه فرهنگی قوی ایجاد کند و با فعالیتهای فرهنگی و قرآنی برای سیاستهای خصمانه دشمنان خنثی کند.


امام جمعه آشتیان افزود: مهم‌ترین اقدام فرهنگی در این زمینه توسعه معارف قرآنی از طریق برگزاری مراسم و مسابقات قرآنی است که کشور اسلامی ما باید پیشگام در این فعالیتها در جهان باشد.

 

برگزاری کلاس های طرح 1449 برای خواهران شهرستان آشتیان

در ادامه طیبه رضایی مسؤول واحد خواهران موسسه نورالمبین آشتیان به تشریح فعالیت های این مؤسسه پرداخت و گفت: برگزاری کلاس های طرح 1449 برای خواهران شهرستان، کلاس صحیح خوانی و تجوید و تفسیر سوره مبارکه اسراء از مهم ترین برنامه های فرهنگی این مؤسسه قرآنی است.

 

رضایی در ادامه گفت: در این دوره های قرآنی 250 نفر از بانوان علاقه مند آشتیانی شرکت کردند و درس هایی در فراگیری کلام  وحی آموختند.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم به گروه تواشیح یاس نبی شهرستان جوایزی اهدا شد. /842/د102/ح

ارسال نظرات