۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۷۹۸
مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان مطرح کرد؛

ضرورت مقابله با آسیب های حوزه فرهنگ

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به این که ما در حوزه فرهنگ آسیب پذیر هستیم، گفت: یکی از راه های جلوگیری از آسیب پذیری در حوزه فرهنگ ورود خیران به عرصه فرهنگ است که می تواند تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان سه شنبه شب در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان کاشان در خانه تاریخی عباسیان شهرستان گفت: امروز نیروهای با استعداد و مستعدی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه شهرستان کاشان هستند که در ایران بی نظیر هستند و این افتخار بزرگی برای شهرستان کاشان محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که شهرستان کاشان دارای نویسندگان توانمندی درحوزه علیمه  است که در سطح کشور به عنوان نویسندگان برتر مطرح هستند یادآور شد: در کتاب سال حوزه که همه ساله برگزار می شود، در سال گذشته حدود 400 کتاب از 400 نویسنده کشور به عنوان کتاب نمونه سال معرفی شد.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که از این تعداد کتاب سال، 12 نویسنده به عنوان نویسنده برتر کشور انتخاب و معرفی شدند افزود: از 12 نویسنده برتر کشور سه نویسنده از شهرستان کاشان بودند که این افتخار بزرگی برای شهرستان کاشان در عرصه فرهنگی محسوب می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت حوزه های علیمه کاشان افزود: به دلیل ظرفیت های بالایی که حوزه های علمیه کاشان دارد رهبر معظم انقلاب معتقد است کاشان باید به قم دوم تبدیل شود.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: ظرفیت حوزه های علمیه کاشان به اندازه ای بالا است که هر کس با هر مدرک تحصیلی و در هر سنی می تواند در حوزه علمیه درس بخواند بنابراین این عظمت شهرستان و حوزه های علمیه کاشان بیانگر این است که شهرستان کاشان ظرفیت های بالقوه ای دارد که می توانند برای این شهرستان افتخار آفرین باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که ما در حوزه فرهنگ آسیب پذیر هستیم گفت: یکی از راه های جلوگیری از آسیب پذیری در حوزه فرهنگ ورود خیران به عرصه فرهنگ است که می تواند تأثیرگذار باشد.

 

وی بی توجهی به داشته های فرهنگی به ویژه فرهنگ اصیل اسلامی ایران را یاد آور شد و گفت: در بازدید یک توریست خارجی از بناهای تاریخی کاشان گفت، شما اگر از نسل بناهای تاریخی اسلامی هستید چرا از نقشه های بناهای خارجی برای ساخت خانه خود استفاده می کنید و نقشه های معماری خارجی را کپی می کنید و نسبت به معماری اسلامی خود بی تفاوت هستید.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به این که ما از فرهنگ غنی معماری اسلامی برخورداریم گفت: متأسفانه ما به داشته ها و توانمندی های خود در عرصه فرهنگ  اسلامی کمتر اعتقاد داریم و بیشتر توجه ما به فرهنگ غربی است.

 

حجت الاسلام فرجی در ادامه اظهار امیدواری کرد تمامی هنرمندان زن و مرد ایران اسلامی بتوانند در همه عرصه های فرهنگی به ویژه فرهنگ اصیل اسلامی موفق باشند.

 

شایان ذکر است، نخستین نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان کاشان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، همراه با ضیافت افطاری و برنامه های متنوع هنرمندان در زمینه شعر و نمایش و رسانه در خانه تاریخی عباسیان این شهرستان برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات