۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۸۹۷
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

شادی پیش از مطالعه مفاد توافقنامه بی اساس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: ما باید بعد از مطالعه دقیق مفاد تفاهمنامه و مشاهده دستاوردهای آن برای کشور و مقایسه این‌که چه امتیازاتی را داده و در مقابل چه امتیازات دیگری را گرفته ایم، ابراز نظر کرده و در صورت برد، جشن شادی به راه اندازیم.
توافق هسته اي

حجت الاسلام شهرستانی فر، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به توافق نهایی مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: در مورد مذاکرات و توافق حاصل شده در حال حاضر قضاوت کردن کار درستی نیست.

 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری فرموده اند؛ "من به مذاکرات خوش بین نیستم"، هنوز ما نمی دانیم که تیم مذاکره کننده بر سر چه به توافق رسیده اند و با توجه به سابقه دشمنان ما در دروغگویی و حیله گری و اینکه هر لحظه امکان دارد که زیر حرف خود بزنند، ما فعلا نمی توانیم با اطمینان نظر دهیم.
 
حجت الاسلام شهرستانی فر با تاکید بر دورویی، نفاق و کینه دشمنان اسلام از ایران، تصریح کرد: بر فرض مثال اگر بعد از توافق دشمنان ما مصلحت خود را در دبه درآوردن ببینند با راه اندازی تبلیغات رسانه ای سعی در عمل کردن بر خلاف تعهدات امضا شده می کنند.
 
وی افزود: افزون بر احتمال تخلف طرف مقابل، ما از محتوای توافق نیز فعلا بی اطلاع هستیم و نمی دانیم در جزئیات قرار داد چه چیزی ثبت شده و کشور ما چه چیزی را در مقابل چه چیز دیگری از دست داده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تاکید بر رعایت خطوط قرمز مذاکرات در توافق نهایی، گفت: متن قرارداد باید به مجلس بیاید و جزئیات آن به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بیان فرموده اند تا چه حد در این توافق رعایت شده است.
 
وی پیش بینی وضعیت نهایی مذاکره را کار دشواری خواند و اذعان کرد: توافق صورت گرفته پس از طی مراحل مختلفی به ویژه ارائه به مجالس دو کشور ایران و آمریکا برای گرفتن رای تایید، به مرحله نهایی می رسد و چون ما نمی دانیم که مجالس این دو کشور در پایان چه رایی به متن نهایی توافق می دهند، پیش بینی نتیجه پایان مذاکرات کار دشواری است.
 
مدرس حوزه علمیه کار اجرای معاهده و توافق احتمالی را بسیار پیچیده عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس سابقه دشمنان مان در نوع رفتارشان با منافع ملی کشور ما، نمی توان به اجرای صحیح مفاد توافق از جانب آنان خیلی خوش بین و امیدوار بود که در آینده تمام مفاد به درستی اجرا شود.
 
وی ذوق زدگی از توافق نهایی را کاری بی اساس دانست و گفت: در گذشته شخص رییس جمهور و تیم دولت تا مسایلی در روی کاغذ ثبت می شد، ذوق زده شده و شادی می کردند، ولی مقام معظم رهبری تاکید فرمودند؛ "هنوز اتفاقی نیافتاده است تا ذوق زده شویم".
 
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه ادامه داد: ما باید بعد از مطالعه دقیق مفاد تفاهمنامه و مشاهده دستاوردهای آن برای کشور و مقایسه اینکه چه امتیازاتی را داده و در مقابل چه امتیازات دیگری را گرفته ایم، ابراز نظر کرده و در صورت برد، جشن شادی به راه اندازیم./936/ت302/ب4
ارسال نظرات